Растежът на услугата Disney+ на Walt Disney върна надеждата в бъдещето на видео стрийминга, а многото посещения в американските тематични паркове на компанията също подкрепиха тримесечните резултати на гиганта. Новината доведе до 8% ръст на цената на акциите ѝ по време на следборсовата търговия в САЩ в сряда.
Главният изпълнителен директор на Disney Боб Чапек заяви, че все още вярва, че стрийминг услугата, в която попадат хитове като сериала „The Mandalorian” и „Черната вдовица“, ще достигне 230-260 млн. абонати до 2024 г. Компанията е добавила 11,8 млн. абонати на Disney+ през първото тримесечие.
Същевременно компанията прогнозира по-висок ръст на броя на абонатите през втората половина на годината, отколкото през първата.
Американските паркове и курорти са генерирали приходи, надминаващи нивата отпреди пандемията, но Disney очаква международните паркове да бъдат засегнати от Covid в следващите седмици.
Общите приходи на компанията са нараснали с 34% до 21,82 млрд. долара през тримесечието, което завърши на 1 януари, над средната прогноза на анализаторите за 20,91 млрд. долара по данни на Refinitiv.
Disney+, двегодишната стрийминг услуга на компанията, все още не е рентабилна. Тя все пак носеше приходи по време на пандемията, когато коронавирусът засегна бизнеса с тематични паркове, курорти и круизните операции. Абонатите на платформата са се увеличили с 37% през последната година.
Настоящото разхлабване на мерките на правителствата и по-голямото търсене доведоха до повече посещения на американските тематични паркове, след като страховете за омикрон варианта отслабнаха.
Като се изключат някои елементи, Disney е спечелила по 1,06 долара на акция, т.е. значително повече от очакваните от Wall Street 63 цента на акция.
„Това бележи последната година за първото столетие на Walt Disney, а представяне като това, комбинирано с нашата безпрецедентна колекция от активи и платформи, творчески възможности и уникално място в културата, ми дава голяма увереност, че ще продължим да определяме развлеченията в следващите 100 години“, коментира Чапек.
Приходите от паркове, развлечения и продукти са се увеличили повече от два пъти до 7,23 млрд. долара през първото тримесечие.
Междувременно оперативната печалба в сегмента е достигнала 2,45 млрд. долара, спрямо оперативна загуба от 119 млрд. долара година по-рано.
Абонатите на Disney+ към края на първото тримесечие са 129,8 млн., спрямо очакваните от FactSet 129,2 млн.
Инвеститорите следят траекторията на растеж на стрийминг услугата в опит да разберат дали тя ще успее да постигне целта си за фискалната 2024 г.
Disney инвестира милиарди в създаването на нови програми, за да се сдобие с по-голям дял на пазара на онлайн видео, доминиран от Netflix, като залага на бъдеще, свързано с директните ѝ отношения с потребителите.
Очакваният сериал „Obi-Wan Kenobi” ще бъде пуснат в Disney+ на 25 май, съобщи Чапек.
През ноември Disney обяви, че ще предложи пакет от трите си стрийминг услуги – Disney+, Hulu и ESPN+, за 13,99 долара на месец.
През януари Netflix пък прогнозира по-слаб от очакваното растеж на броя на абонатите за първото тримесечие, което изпрати цената на акциите ѝ с близо 20% надолу, като изтри по-голямата част от растежа, постигнат от 2020 г. насам.