Осемте водещи американски медийни групи планират да вложат най-малко 115 млрд. долара в нови филми и телевизионни сериали догодина в опит за подобряване на бизнеса със стрийминг на видео, който носи загуби на повечето от тях, пише Financial Times.
Значителните инвестиции се случват на фона на притеснения, че за компаниите ще бъде по-трудно да привлекат нови потребители през 2022 г. след породения от пандемията ръст през 2020 и 2021 г. Но алтернативата е да изостанат в надпреварата за по-добри позиции в стрийминга на видео.
„Няма връщане назад“, коментира медийният анализатор Майкъл Натансън от компанията MoffettNathanson. „Единственият начин да се конкурират е да харчат още и още пари за премиум съдържание“, допълва той.
FT е изчислила планираните разходи въз основа на обявени данни от компаниите и на доклади.
Повечето компании, сред които Walt Disney, Comcast, WarnerMedia и Amazon, вървят към загуби при подразделенията си за стрийминг. След включването на правата за излъчване на спортни събития агрегираните разходи нарастват до около 140 млрд. долара.
Инвестициите в стрийминг съдържание на Disney вероятно ще нараснат с 35%-40% през 2022 г., сочат данни на Morgan Stanley. Разходите на компанията за всички нови филми и тв сериали се очаква да достигнат 23 млрд. долара, но сумата набъбва до 33 млрд. долара след включването на правата за спортни събития. Това е ръст с 32 на сто спрямо общите разходи за съдържание през 2021 г. и от 65% спрямо 2020 г.
Сред продукциите на Disney, които трябва да излязат през 2022 г., са „Пинокио“ с участието на Том Ханкс, нова част на поредицата „Колите“ и сериала „Оби-Уан Кеноби“ с участието на Юън Макгрегър. Netflix, ViacomCBS, Fox и Apple също смятат да вложат милиарди долара в съдържание.
„Истинският въпрос през 2022 г. е колко пари са заделени за платформите за съдържание“, коментира Джон Слос, партньор в адвокатската кантора Sloss Eckhouse Dasti Haynes и ръководител на Cinetic Media, консултантска компания за менажиране на таланти. „Сумата просто е умопомрачителна“, допълва той.
През последните тримесечия ръстът на абонатите на стрийминг услуги се забавя при Netflix, Disney+ и други. Ръководителите на Netflix обвиняват за това по-малкия брой продукции заради забавяне на снимките, свързано с коронавирусната пандемия. Проблемът е валиден за цялата индустрия.
Но фактът, че дори лидерът в индустрията трябва да инвестира усилено в ново съдържание, за да е в крак с конкурентите, кара някои инвеститори да се питат дали стриймингът на видео е добър бизнес.
Netflix ще вложи над 17 млрд. долара в съдържание догодина, което е ръст с 25% спрямо 2021 г. и с 57 на сто спрямо 10,8 млрд. долара, които инвестира през 2020 г. Компанията очаква да излезе на нула и да постигне положителен приток на свободни средства през 2022 г.
„Това ще бъде крайъгълен камък за Netflix“, ако постигне тези цели, казва Туна Амоби, старши анализатор на книжата на медийни и развлекателните компании в CFRA.
Разходите растат повсеместно в момент, когато най-големите развлекателни и технологични компании се стремят да създават ново съдържание, за да захранват стрийминг услугите си. Намирането на локации за снимки в Лос Анджелис става трудно. Снимачните площадки, които в исторически план са нишова форма на недвижими имоти, привличат инвестиции от компании за частни капиталови инвестиции като Blackstone и TPG.
„Заради конкуренцията за таланти и всичко, свързано с производството на съдържание, разходите нарастват“, коментира пред инвеститори миналия месец Кристин Маккарти, главен финансов директор на Disney.