Така че когато Формула 1 се опита да стане по-обрана и по-ефективна що се отнася до разходите – качества, които трудно се вписват в концепцията за състезателни машини, състезаващи се на бляскави локации – тя осъзна, че трябва да достигне до нови фенове. В противен случай щеше да умре.
Партньорството с Netflix даде на спорта изцяло нова перспектива. По време на съкратения заради пандемията състезателен сезон през 2020 г. средната глобална аудитория на състезание беше 87,4 млн. души според Формула 1. Пет години по-ранно бройката беше 80 млн. Но отвъд чистите рейтинги, екипите и организаторите установиха, че вече говорят на две различни публики.
„Трябва да говорим различен език“, коментира Доменикали. „Ако сме заедно със запалените фенове, трябва да говорим за десета от секундата, което е свързано с различния избор на ъгъла на атака на предното крило... Ако говорим за Netflix, трябва споделяме за драмата в състезанията. Драмата на пилота, който трябва да бъде по-бърз”.
Когато екипът на „Drive to Survive” се появява за първи път за снимки през 2018 г., той няма представа какъв материал ще натрупа. Снимащите се притесняват, че пилотите ги игнорират или че им пречат. Никой до този момент не е имал такова ниво на достъп, така че никой не знае как да реагира. Редица инженери дори не могат да спрат да гледат директно в камерите.
Редица отбори са толкова скептични, че първоначално не са искали да участват. Mercedes и Ferrari, два от най-успешните тимове на всички времена, избират да не се включват в първия сезон, защото смятат, че това ги разконцентрира.
„В началото го мразех“, коментира ръководителят на отбора на Mercedes Тото Волф. „По време на полет до Австралия гледах няколко епизода от Сезон 1: кошмар. Холивуд във Формула 1. А след това се върнах от Австралия и приятел, който никога не е имал интерес към Формула 1, както и децата му, ми каза: „Мога ли да дойда на Гран при на Австрия... Обичаме Netflix”.
Британецът Кристиан Хорнер, който ръководи отбора на Red Bull, има обратния подход, обикаляйки из падока със своя радиомикрофон и правейки остроумни забележки пред камерите. Пилотите също осъзнават каква стойност има повдигането на завесите, а от време на време и тениските им.
Тогава се появиха по-малко очаквани звезди. Може би най-изненадващата беше италианският инженер Гюнтер Щайнер, който прекарва голяма част от ефирното си време псувайки с германски акцент. Той е ръководител на американския отбор на Haas. Редовните проблеми с колите на тима го превърнаха в най-измъчения герой на “Drive to Survive”. За първи път в живота му започват да разпознават Щайнер в ресторанти.
“Наскоро бях попитан дали ми трепва, когато го гледам отново. Честният отговор е да, постоянно“, пише Хорнeр на уебсайта на отбора си.
Но камерите не са си тръгнали. Нищо друго, което Формула 1 и нейните екипи са опитали – от огромни вътрешни проекти до кампанията в Twitter – не може да постигне пробива, който направи хитовото стрийминг шоу в рамките на годината, в която всички си стояха у дома.
“Всеки път, в който Netflix беше в гаража ни, всъщност имахме катастрофален състезателен уикенд“, коментира Волф. „Но ние го приемаме. Това увеличи последователите на Формула 1 с една напълно различна група от хора“.