Растеж по региони
По данни на IFPI Латинска Америка запазва позицията си на най-бързо растящ регион в глобален мащаб със своите 15,9% за миналата година. Приходите от стрийминг там са скочили с 30,2 на сто и представляват 84,1% от общите приходи в региона.
Музикалният пазар в Азия е нараснал с 9,5%, а дигиталните приходи за първи път са преминали границата от 50% от общите приходи в региона. Ако се изключи Япония (която отбеляза 2,1% спад на приходите), Азия би била най-бързо растящият регион с ръст от 29,9%.
За първи път IFPI включва в годишния си доклад данни за регион Африка и Близкия изток. Там приходите от звукозаписи са се увеличили с 8,4 на сто, подкрепени най-вече от Близкия изток и Северна Африка (37,8%). Стриймингът доминира и там, като приходите от него са скочили с 36,4%.
Приходите в Европа, вторият по големина регион на глобалния музикален пазар, са нараснали с 3,5% благодарение на силния растеж на стрийминга с 20,7%, който е компенсирал спада на потреблението на други формати.
В Съединените щати и Канада ръстът за 2020 г. е със 7,4%. Американският пазар е записал скок от 7,3%, а канадските приходи от звукозаписи – с 8,1%.
Десетте най-големи музикални пазара на музика през 2020 г. са били САЩ, Япония, Великобритания, Германия, Франция, Южна Корея, Китай, Канада, Австралия и Нидерландия. България е на 57 място в класацията на световните музикални пазари.
Начело на списъка с най-добре продаваните и най-популярните изпълнители за 2020 г. попада южнокорейската група BTS, следвана от американски звезди като Тейлър Суифт, Дрейк, The Weeknd, Били Айлиш, Еминем, Пост Малоун, Ариана Гранде, Juice Wrld и Джъстин Бийбър.
Икономически принос на музиката
По данни от проучването The Economic Impact of Music in Europe, направено от Oxford Economics, поръчано от IFPI, музикалният сектор подкрепя 2 млн. работни места и годишно носи 81,9 млрд. долара към икономиката на Европейския съюз и Обединеното кралство.
Общият данъчен принос на сектора пък се равнява на 31 млрд. долара.
Тенденции
Според Денис Кукър, президент „Глобален дигитален бизнес и продажби в САЩ“ на Sony Music Entertainment, пандемията е успяла да ускори някои тенденции и процеси, започнали още преди появата на Covid-19. Здравната криза обачче е засилила фокуса върху потребителското преживяване на компаниите от музикалната индустрия.
„Имаше ускоряване на насочването към различни услуги“, допълни Джес Кийли-Картър, старши вицепрезидент по глобалния маркетинг в Warner Music. По думите ѝ през последната година сме станали сведетели на все по-голямото участие на музиката в социалните мрежи и ролята на TikTok в този процес. В резултат на това звукозаписните компании са се нагърбили със задачата да превръщат зрителите на кратки видеа в платформата в реални музикални фенове на своите артисти.
По думите на главния изпълнителен директор на IFPI Франсес Муур растежът на музикалната индустрия е отбелязан, докато звукозаписните компании по света са продължили „да увеличават своя географски отпечатък и кулурното си влияние“, така че да пренесат музиката до всички хора, независимо къде се намират те.
По думите на главния изпълнителен директор на IFPI Франсес Муур растежът на музикалната индустрия е отбелязан, докато звукозаписните компании по света са продължили „да увеличават своя географски отпечатък и кулурното си влияние“, така че да пренесат музиката до всички хора, независимо къде се намират те.
"Надявам се, че усещате оптимизма в доклада, въпреки предизвикателствата през последната година", допълни тя.
преди 3 години Работата и инвестициите на звукозаписните компании са помогнали за полагането на основи на една преди всичко дигитална индустрия...---само да попитам списвача на тоя бълвоч... музика на компакт диск ква е ако не е дигитална ? ... или на български - цифрова.Па не мога да си спомня и една платформа дето е собственост на звукозаписна компания, ама карай .... сигурно има! отговор Сигнализирай за неуместен коментар