IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Как известните личности намират все по-голямо място в бордовете на директорите

Опра Уинфри, Серина Уилямс и Шакил О'Нийл са само част от примерите

12:22 | 07.02.21 г. 7
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Akio Kon/Bloomberg</em></p>

Снимка: Akio Kon/Bloomberg

По-новото поколение директори известни личности носи умения в областта на дигиталния маркетинг, твърдят ръководители и специалисти по подбор на персонал. Това често се вижда и от милионите им последователи в социалните мрежи. Опра Уинфри се присъедини към борда на Weight Watchers International, сега WW International, още през 2015 г., след като придоби 10% дял от компанията. Скоро тя стана публичното лице на организацията, появявайки се в реклами и по събития.

Papa John’s International привлече Шакил О‘Нийл, който управлява и инвестира в други ресторанти. Той попадна в борда на компанията през 2019 г., когато тя се опитваше да подобри имиджа си, след като основателят и бивш главен изпълнителен директор Джон Шнатър се оттегли като председател заради обвинения в расизъм. О‘Нийл се появи и рекламите на компанията за пицарии и инвестира в ресторанти.

Разработчикът на софтуер за онлайн анкети SurveyMonkey назначи Серина Уилямс в борда си през 2017 г., по предложение на друг директор – Шерил Сандбърг от Facebook и глания изпълнителен директор Зандър Лори. Уилямс е част от борда и на магазина на дребно Poshmark – компания, която наскоро стана публична.

Умеш Рамакришнан, дългогодишен директор по набирането на кадри и съизпълнителен директор в Kingsley Gate Partners, предупреди компаниите не просто да се опитват да привлекат някое известно лице, а да търсят човек с адекватен опит, който да им помогне да доразвият бизнеса си.

За някои известни личности е трудно да присъстват на общите събрания. Производителят на хранителни продукти J.M. Smucker през 2018 г. отбеляза, че професионалната състезателка по голф Нанси Лопес-Ръсел, която е в борда на компанията от 2006 г., е единственият директор, който е посещавал под 7% от всички срещи на борда.

Компанията допълва, че тя е продължила да бъде ценен директор „заради значителния ѝ управленски, оперативен и маркетингов опит, натрупан от работата ѝ в нейните компании“. В писмо от следващата година Smucker посочва, че всички директори са посетили поне 75 на сто от срещите през фискалната година. Лопес-Ръсел е отказала да коментира въпроса.

Миналата година консултантската фирма Institutional Shareholder Services предложи на инвеститорите да гласуват против преизбирането на Шакил О‘Нийл в борда на Papa John’s, посочвайки, че той е участвал под 75% от всички срещи на борда и комисията. По-късно ISS оттегли предложението си и подкрепи избора му, посочвайки, че причината за неговото отсъствие са били бизнес и медийни ангажименти, направени преди назначението му, каквито Papa John’s не очаква отново. Представител на О‘Нийл не е върнал отговор на запитването за коментар.

Сиара Уилсън твърди, че планира да посещава съвещанията на Amperity и има купища въпроси. По думите ѝ вече се е срещнала с други членове на борда, за да навлезе по-бързо в случващото се. Освен това работи с борда по проблеми с корпоративната социална отговорност като разнообразието на работната сила и усилията за образование на младежите.

През 2019 г. Уилсън изкара курс в Harvard Business School в областта на бизнеса с развлечения, медии и спорт. Според нея корпоративното управление е следващата логическа стъпка напред.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:01 | 13.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

7
rate up comment 2 rate down comment 0
дядя Вова
преди 3 години
Западното образование отдавна не образова, то учи само как да правиш впечатление.За това на куухите ллейки им требат известни мутри.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 1 rate down comment 0
mrynmryn
преди 3 години
България е на едно от челните места в Европа, по жени на ръководни позиции. Не бих казал, че имаме нужда от измислените проблеми на западните държави. В момента, когато цветът на кожата и патката, определят, какви работници да наемаш, значи компанията ти тръгва надолу.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 6 rate down comment 0
ing5rov
преди 3 години
там те стяга корделата , нали ... като стара вече лесбосана лелка , щото "белите хетеросексуални работещи мъже " ама въобще не се интересуват от такива отрови ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 3 rate down comment 4
zelka007
преди 3 години
и също така да напомнят на белите хетеросексуални работещи мъже , че не са доминиращи по расов и/или полов признак ... :)))както доста хора приемат , че им е по право ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 3 rate down comment 0
mrynmryn
преди 3 години
Имам познати от българска компания, които имат някакви БЛМ глупости, сигурен съм, че всичките 1000 черни в България, имат нужда от това.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 1 rate down comment 5
zelka007
преди 3 години
не е случайно ... опитват се да амбицират повече хора от различни етноси ... :)))забелязвам далечна алюзия с дежурните коментари на импа ... или си въобразявам ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 7 rate down comment 0
mrynmryn
преди 3 години
А случайно ли е, че всички от изброените, са черни?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още