Време за продажби
Предвид всички тези предизвикателства една от най-големите американски компании в областта на киното – MGM Holdings, започна да търси възможности за продажба, твърдят източници на Wall Street Journal.
Филмовото студио, което стои зад франчайза „Джеймс Бонд“, вярва, че богатият му каталог, включващ хитови заглавия като „Мълчанието на агнетата“, ще му помогне да си намери купувач. MGM обаче не смята, че ще бъде апетитна хапка за играчите от Холивуд, които са в особено затруднено положение в момента, а по-скоро за компаниите, които имат собствени стрийминг платформи.
Стрийминг войната
Пандемията даде нов тласък на бизнеса на стрийминг играчите. Затворените у дома потребители търсеха и продължават да търсят повече развлечения в домашни условия. Въпреки че също не можеха да снимат новите си оригинални продукции, стрийминг играчите не спряха да привличат нови и нови абонати. През тази година се появиха още нови платформи, които се борят за вниманието на потребителите. Discovery Networks беше сред фирмите, които се присъединиха към надпреварата, а според нейния главен изпълнителен директор на Discovery Дейвид Заслав чак след две години ще стане ясно кой печели от стрийминг войната.
И у нас не липсваха новини на стрийминг фронта. Гигантът HBO обяви, че стрийминг услугата му HBO GO ще се трансформира в HBO Max в Европа през първата половина на 2021 г. Платформата ще предложи по-разнообразно съдържание, макар че все още не се знае кога точно ще се случи ребрандирането и надграждането.
Големият удар
Най-големият шамар за собствениците на киносалони през 2020 г. обаче не дойде от пандемията, а от една компания. WarnerMedia направи немислимото допреди няколко години – реши да пусне целия си каталог от филми за 2021 г. директно в услугата HBO Max по същото време, по което продукциите ще се появяват и в кината.
За подобна промяна в индустрията се говори от години, но веригите киносалони категорично ѝ се противопоставяха, защото смятат, че това ще ощети жестоко бизнеса им.
В отговор на острата реакция срещу решението, главният изпълнителен директор на WarnerMedia Джейсън Килар заяви, че според него съпротивата е прекалена и „всички трябва да си поемат въздух“. Той не смята, че с този ход компанията му е разрушила киноиндустрията, а, че по-скоро е начин за адаптиране към новите по-сурови условия.
Какво предстои?
На този етап на хоризонта не се задава нищо, което да зарадва безкрайно играчите във филмовия бизнес. Предстоящите зимни месеци и разрастването на пандемията означават само едно – кината отново ще бъдат без публика, а билетите – непродадени. Единствените, които имат шанса наистина да спечелят от ситуацията, в която се намираме, са стрийминг услугите, макар че и техните запази от ново съдържание ще започнат да се изчерпват в някакъв момент.