На почетно място в спалнята на 28-годишната юристка от Пекин У Гъ стоят десетки малки фигурки, изложени на прозрачни пластмасофи рафтове, а дизайнът им варира от кукли херувимчета до герои от японския сериал Pokemon, пише Ройтерс.
У изчислява, че в последните три години е похарчила над 5000 юана (766 долара) за покупката им от китайския търговец на играчки Pop Mart International Group, благодарение на което е натрупала колекция от 80 фигурки.
Милиони млади китайци, които обичат играчките като нея, стоят зад популярността на Pop Mart – базирана в Пекин компания, която ще се листне на борсата в Хонконг в петък, след като набере 676 млн. долара в рамките на първично публично предлагане в горната част на ценовия си диапазон. То ще оцени компанията, която съществува от десетилетие, на близо 7 млрд. долара.
Основните продукти на фирмата са „мистериозни“ кутии с играчки, като всяка от тях съдържа по една фигурка. Кутиите струват по 9 долара всяка и са голям хит сред младите в Китай. Потребителите, родени след 1995 г. прекарват повече време с мистериозните играчки, отколкото отделят за всякакво друго хоби, включително за модерни обувки и електронни спортове, сочи доклад на Tmall от миналата година.
Pop Mart, която е пазарен лидер, увеличи три пъти приходите си за последната една година до 1,68 млрд. юана (256,8 млн. долара), сочи проспектът ѝ.
Първичното ѝ публично предлагане привлече силния интерес на инвеститорите.
„Компанията оперира в ниша, в която реално няма листнати подобни компании в региона“, твърди Сумет Синх, партньор в Aequitas Research. „Освен това тя продължава да разраства мрежата си, която ще продължи да расте“, посочва той.
Листването на Pop Mart ще направи нейния 33-годишен основател Уан Нин, който държи 56% от нея, в милиардер. Pop Mart не е отговорила на поканата за интервю.
Мистериозните кутии с играчки не са нещо ново, а корените им са свързани с капсулните модели във вендинг машините в Япония Gashapon. Но Pop Mart издигна тази тенденция до нови висини, като се обедини с дизайнери, които да направят нови фигурки и да създаде портфолио от търговски марки.
Сега компанията разпространява продуктите си в 21 държави отвъд Китай. Повечето ѝ клиенти са на възраст между 18 и 35 години, а 75% са жени, показва още проспектът.