IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Празничният сезон в САЩ няма да е толкова бляскав тази година

Купувачите ще следят както за опазването на работниците от Covid-19, така и за брандове, с които споделят общи ценности

12:07 | 01.10.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Yen Duong/Bloomberg</em></p>

Снимка: Yen Duong/Bloomberg

Този празничен сезон купувачите не планират бляскави и фокусирани върху подаръците празненства. Вместо това мнозина се подготвят за събирания в тесен кръг, ограничавайки разходите и насочвайки повече от средствата си към търговци на дребно, които споделят сходни с техните ценности през коронавирусната пандемия, сочи ново проучване на Accenture, цитирано от CNBC.

61% от анкетираните твърдят, че планират да сведат до минимум пазаруването, за да намалят рисковете за здравето на ключовите работници, показва проучването, направено през август сред 1500 американски потребители. Същият брой респонденти твърди, че е по-вероятно да направи покупки от компании, които показват, че са ангажирани със здравето, хигиената и сигурността.

Над 40% от анкетираните казват, че няма да пазаруват от търговци, които са съкратили служители или са намалили бонусите им заради пандемията.

Над три четвърти от потребителите посочват, че искат търговците на дребно да затворят в Деня на благодарността, така че работниците да могат да си починат и да прекарат време със семействата си.

Джил Стендиш, която ръководи ритейл процесите в Accenture, твърди, че световната здравна криза е накарала американците да мислят за празничния сезон по различен начин.

Хората трябваше да преподредят домовете си, тъй като работят от кухненските си маси или помагат на децата си да учат дистанционно. Те се справят с плачещи бебета и лаещи кучета по време на конферентните си разговори в Zoom. И разбират, че може да нямат възможност да се насладят на същите празнични традиции или да се съберат с любимите си хора, които живеят далече.

По думите ѝ това е увеличило емпатията на хората към съседи, колеги и дори непознати, които подреждат рафтовете в магазините.

„Всички бяхме под блокада, а нашите семейства, училищата, домовете и работата ни се преплитат“, коментира тя. „Празниците са само едно продължение на това. И все пак то ни направи малко по-толеранти, малко по-човечни“.

Над 200 хил. американци починаха от Covid-19. Мнозина се разболяха или бяха хоспитализирани. Това охлади интереса на част от хората в САЩ към празничното пазаруване. Респондентите твърдят, че планират за празниците да похарчат около 540 долара тази година. Това е с близо 100 долара по-малко спрямо миналогодишните средно прогнозирани разходи от 637 долара.

Близо 40% от анкетираните посочват, че не очакват с нетърпение празниците заради Covid-19, а 35% - че не го очакват поради други причини, като скръб по близък човек или поради факта, че са далеч от семейството и приятелите си.

Близо един на всеки четирима респоденти твърди, че намалява празничните си разходи, защото годината като цяло е била тежка, а 22% коментират, че Covid-19 е засегнала финансовата им сигурност, което ги прави по-внимателни с разходите.

С наближаването на празниците търговците на дребно започват да обявяват промените в своите планове. Големите играчи като Walmart, Target и Best Buy твърдят, че ще останат затворени в Деня на благодарността, а мнозина обещаха да удължат празничните промоции вместо да ги проведат само в рамките на 24-часовия прозорец на Черния петък, което обичайно води до струпване на тълпи от хора.

В ранните месеци на пандемията търговците на дребно се постараха да подкрепят работниците. Kroger и Walmart им дадоха бонуси или временно увеличение на заплатите. Walmart пусна телевизионни реклами, които описваха почасовите служители като герои.

По време на протестите след смъртта на Джордж Флойд много компании обещаха да увеличат многообразието сред работната си сила, да даряват на неправителствените организации, фокусирани върху расовата справедливост, и да предложат повече стоки от бизнеси, които са собственост на хора от малцинствата.

По думите на Стендиш когато американците се насочат към търговските центрове или към уебсайтовете на търговците на дребно, ще продължат да обръщат внимание на тези неща. Те ще четат и ще слушат за практиките на компаниите в социалните мрежи или в новините. Ще забелязват дали служителите изглеждат тревожни и дали имат достатъчно предпазно оборудване.

„Въпросът не е в продукта“, коментира тя. „Въпросът е кой стои зад продукта и каква е същността на бранда, дали той застава зад това, в което аз вярвам“.

Всеки четирима на 10 респонденти, включени в проучването, твърдят, че планират да пазаруват от бизнеси на хора от малцинствата, а същият дял посочва, че ще купува от търговци, подкрепящи движението Black Lives Matter.

Около 75% от анкетираните планират да купят поне част от празничните продукти онлайн. 43 на сто пък ще пазаруват само онлайн този сезон.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:59 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още