IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Музикаутор все още среща предизвикателства с част от дигиталните платформи у нас

И все пак повечето онлайн услуги за съдържание в България са лицензирани, коментира Румяна Колева в подкаста "Update"

10:57 | 04.09.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

InvestorBG · Update подкаст епизод 12: Дигиталното бъдеще на музиката с Румяна Колева от Музикаутор

Има дигитални платформи за съдържание у нас, които все още не плащат пълните си задължения за авторски права върху музика, но въпреки това в последните години се наблюдава спад на подобен тип случаи. Това заяви в подкаста на Bloomberg TV Bulgaria “Update” Румяна Колева, мениджър „Дигитално лицензиране“, Международни отношения, в Музикаутор.

“Голяма част от услугите, които са достъпни на пазара в България, са лицензирани. В момента дори преговаряме с няколко дигитални, много интересни услуги, които все още не мога да назова, защото не са приключили процесите по преговорите“, посочва Колева.

Организацията за колективно управление на авторски права в музиката Музикаутор твърди, че видео стрийминг услугата HBO GO не плаща всичките си задължения у нас, а само част от тях.

Investor.bg отправи запитване за коментар по темата към ръководството на HBO България и очаква отговор.

По думите на Колева платформата заплаща само част от задълженията си, а тези, свързани с абонатите ѝ през кабелните услуги и мобилните оператори, остават неизплатени. В “Update” Колева коментира, че се водят преговори с компанията по този въпрос, като са в контакт „през последните четири години“.

Отвъд това тя подчерта, че пандемията е подкрепила част от музикалния бизнес, в частност дигиталните платформи за музикално съдържание, но бизнесът е бил засегнат сериозно от липсата на концерти и участия на живо.  

„Пандемията ускори дигиталната трансформация във всички сектори с две-три години... Като цяло музикалната индустрия претърпя поражения от пандемията, например по отношение на концертите на живо и участията, много търговски обекти, в които звучи музика, не работеха, както и кината“, посочва Колева. „Разлекателните дигитални услуги и социалните платформи през пандемията отбелязаха 25% ръст от нови потребители. За сравнение с миналата година самите абонаментни услуги имаха ръст от 33%, така че това само по себе си е рекорд“, заяви тя.

Според Румяна Колева България следва тези тенденции.

Тази седмица пък Музикаутор пусна своя собствена дигитална платформа Musit, насочена към автори.

Какво представлява тя и каква добавена стойност носи на индустрията можете да чуете в пълния запис.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:18 | 10.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още