IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Тазгодишният летен блокбъстър - южнокорейски зомби филм

Липсата на големи заглавия от Холивуд проправи пътя напред за "Peninsula"

13:34 | 14.08.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Peninsula Movie Facebook page</em></p>

Снимка: Peninsula Movie Facebook page

Преди година любителите на киното се събраха в кината, за да гледат новия „Бързи и яростни“, компютърно анимирания „Цар Лъв“ и продукцията на Куентин Тарантино „Имало едно време... в Холивуд“.

Сега най-големият летен блокбъстър е южнокорейски филм за зомбита, история за оцеляване по много начини.

Лентата „Peninsula”, разказ за оцелелите мистериозна епидемия, генерира над 48 млн. долара в боксофиса за по-малко от месец, след като киноманите в Азия, където повечето правителства се справиха сравнително добре с овладяването на Covid-19, се връщат в кината.

Без конкуренцията на големите холивдуски студиа „Peninsula” е най-близкото нещо до глобален хит в момента, въпреки че представянето му се равнява само на един силен ден за най-големите блокбъстъри миналата година. „Spider-Man: Far From Home” на Sony Pictures Entertainment достигна 39,3 млн. долара през първия си ден по кината, при това само САЩ и Канада.

Липсата на големи хитове това лято е директно последствие от коронавирусната заплаха, която остави много хора в домовете им. От месеци холивудските студиа се въздържат да пускат нови филми, които в нормални времена биха продали милиони билети, като “Tenet” на Warner Bros. и „Мулан“ на Walt Disney например. Малко са кината по света, които успяха да останат отворени, особено в САЩ и Китай, най-големите кинопазари.

Боксофис приходите на „Peninsula” са предимно от продажбата на билети на вътрешния му пазар, както и от Тайван, Виетнам, Сингапур и четири други места в Азия, които попречиха на Covid-19 да се разпространи силно.

Южна Корея, която има под 15 хил. случая на коронавирус сред населението си от 52 млн. души и със своите агресивни тестове, се представи значително по-добре от много други страни. По-голямата част от кината там не затвориха врати, въпреки че посещенията се сринаха с почти 90% между февруари и април, в сравнение с предходната година, твърдят местните киновериги.

„Peninsula е доказателството, че хората искат отново да ходят на кино“, твърди Ю Су-йеон, мениджър стратегии и развитие в най-голямата верига кина CJ CGV.

В Съединените щати големите вериги като AMC Entertainment Holdings останаха затворени през пандемията. Тази седмица AMC обяви, че на 20 август планира да отвори повече от 100 кина по света, а цените на билетите в този ден ще са едва по 15 цента. Междувременно кината в Европа изпитват затруднения в привличането на зрителите без свежи нови заглавия.

В Азия ситуацията е различна. Там няколкоместни филма успяха да дебютират, а посетителите се чувстват достатъчно комфортно, за да се върнат в салоните. Повечето страни изискват носенето на маска и проверка на температурата. Сингапур пък ограничава всяка аудитория до 50 души. Тайланд, от своя страна, забрани напитките и пуканките.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:11 | 14.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още