Карибските страни изпитват толкова голям недостиг на ликвидни средства, след като пандемията засегна туристическите им индустрии, че са започнали да предоставят големи отстъпки за паспортите, които продават на заможни чужденци, пише Bloomberg.
Много острови в региона отдавна предлагат програми за „гражданство срещу инвестиция“ като начин да допълнят приходите, които получават от туризъм. Сега когато хотелите и плажовете им са почти напълно празни, този необичаен бизнес внезапно придобива много по-голямо значение.
Островната страна Сейнт Китс и Невис с население от 53 хил. души, беше сред първите, които намалиха цените. Тя предлага специална сделка до края на годината – вноска от 150 хил. долара във „Фонда за устойчив растеж“ срещу паспорти за четиричленно семейство. Това е отстъпка от 23% спрямо редовната цена от 195 хил. долара. Други острови в региона, включително Доминика и Антигуа и Барбуда са намалили цените още повече.
„В дните на COVID, когато няма туризъм, трябва да намерим начини за създаване на приходи, за да поддържаме икономиката си“, казва Лес Кан, главен изпълнителен директор на отдела за инвестиция срещу гражданство на Сейнт Китс и Невис.
Света Лусия, Гренада, Антигуа и Барбуда и Доминика правят промени и за да привлекат повече клиенти, казва Кан. Някои предлагат гражданство срещу едва 100 хил. долара.
След като Сейнт Китс се превърна в пионер в индустрията през 80-те години на миналия век, програмата гражданство срещу инвестиция прерасна в бизнес за милиарди долара, предлагащ на богати клиенти възможност за бягство от ограниченията за пътуване в паспортите на родните им страни.
„Клиентите гледат на тези варианти за гражданство като на управление на волатилността или инструменти за управление на риска“, казва Пади Блюър, директор на британския офис на консултантската компания Henley & Partners, базирана в Лондон, която предлага съвети за гражданство и местожителство.
Последиците от COVID подчертават стойността на втория паспорт, тъй като правителствата в Европа и на други континенти наложиха ограничения на хора, които обикновено пътуват без виза, като американските граждани, казва Блюър.
Китайски клиенти
По време на пандемията отделът на Кан регистрирал засилен интерес от клиенти в Китай и Близкия изток. Офисът не публикува статистически данни.
преди 4 години то и у нас шкембе войвода започна да разработва тази пазарна ниша , ама некъде обърка маркетинговите послания и заяде бизнесът ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар