IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Възходът и падението на най-голямата компания за круизни плавания в света

1500 души дадоха положителни проби за коронавирус на круизни кораби на Carnival, а десетки от тях починаха

13:30 | 12.07.20 г. 3
<p>
	<em>Снимка: Carina Mask/Bloomberg</em></p>

Снимка: Carina Mask/Bloomberg

След ужасяващото потъване на Costa-Concorida през 2012 г. и проблемите с кораба Carnival Triumph през 2013 г. Компанията Carnival Corporation отново има проблеми, този път заради коронавирусната криза, пише френското издание на списание Slate.

Дори след началото на блокадата в редица страни в света корабите на Carnival останаха в морето, плавайки в очакване да акостират на безопасно място. Нито едно пристанище обаче не беше готово да ги приеме, което принуди екипажа, а в някои случаи и пътниците да останат на борда при необичайни условия.

В крайна сметка над 1500 души дадоха положителни резултати за COVID-19 на корабите на Carnival. Десетки души починаха, в някои случаи дори на плавателните съдове.

Многобройни скандали

Секторът на круизните кораби има особено място в колективното съзнание. Той е синоним на прекомерности във всякакъв смисъл – твърде големи кораби, гигантски бюфети с храна на корем, орди от туристи, които щурмуват малките пристанищни градове...

Круизните кораби предизвикват все повече вниманието на медиите заради инцидентите, които се случват на тях – съмнителни хигиенни норми, епидемии, без да се споменават ужасяващите инциденти през последните десет години с кораби на Carnival.

Точно те се озовават на първите страници на вестниците и привличат вниманието на обществеността, но трябва да се отбележи, че на кораби на Carnival са се случвали и сексуални посегателства, а компанията многократно е била осъждана за замърсяване.

Всичко това е свързано със странната природа на пазара на круизни плавания. В сектора компанията Carnival е най-голямата в света, тя разполага с над сто кораба, на които пътуват близо половината от пътниците на круизни кораби в света. Историята й е дълбоко свързана с индустрията на круизните плавания и тя обяснява много неща в развитието на сектора.

В миналото корабите са били единственото налично средство за прекосяване на океаните. Те стават все по-бързи и по-обемни и достигат апогея си в средата на XX век. През 1952 г. корабът United States успява да прекоси Атлантическия океан само за три дни и половина, което е доста бързо за кораб.

Проблемът е, че в средата на XX век самолетите, чиято скорост е доста по-висока, стават много удобни и евтини и конкурират сериозно корабите.

През 1958 г. за първи път в историята повече хора пресичат Атлантическия океан по въздух, отколкото по вода. 12 години по-късно самолетите съставляват 96% от трансатлантическите пътувания.

Маркетингов удар

Прекосяването на океана с кораб е почти свършено. Много компании се оказват с цели флотилии от гигантски и отчайващо празни кораби.

„Оттук започва развитието на круизните кораби“, казва социологът Рос Клейн, специалист по сектора на круизните плавания. „Оказвате се с всички тези кораби, които са станали безполезни и трябва да направите нещо по въпроса. Решението е да се превърнат в кораби за прекарване на свободното време, почивка, круизни плавания“, отбелязва той.

Според Рос Клейн круизните кораби са били измислени от хора, които не са познавали епохата на пътуванията с кораб и са искали да преоткрият поезията, дори ако се налага плавателните съдове да се въртят в кръг вместо да пътуват от точка А до точка Б.

Сред предприемачите, които се впускат в този напълно нов сектор, е израелски имигрант на име Тед Арисън, който основава в САЩ компанията Carnival.

Последна актуализация: 04:53 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

3
rate up comment 1 rate down comment 0
toshodrum
преди 4 години
Очевидно авторката не е запозната материята и вероятно неволно е написала куп лъжи. Или поне искам да вярвам, че е така. Очевидно е, че никога не сте стъпвали на круизен кораб и сте останали с впечатлението, че всички круизни компании са разграден двор. Моля, проверете си фактологията, преди да пишете откровени глупости.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 2 rate down comment 0
Skyline7
преди 4 години
Тази статия е пълна с невярна информация, дори и като започна с твърдението за както каза не информираната авторка хигиенни норми . Г-жо Чобалиглв не се ли притеснявате когато пишете не вярна информация. Вие качвала ли сте се на круизен кораб, може ли да сравните чистотата и с чистотата на хотелите и качеството на самата услуга. Компанията плаща огромни данъци и такси във САЩ и е работодател на 150000 човека и дава възможност на почивка на милиони хора с един чудесен продукт. Относно замърсяването което също е пълна лъжа и имате късмет че статията ви не се чете от адвокати на компанията за да ви сложат на мястото с тези лъжи, аз съм сигурен че вие за един ден в домашни условия правите повече вреди на природата от един голям кораб. Имате ли представа че всичко на кораба се рециклира, и разделя по добре и от в Швеция, как си мислите че корабите плават в САЩ с техните закони това да не е Черно Море което около Варна вече е кафяво. Моля ви се не се излагайте и преди да пишете проверявайте никога не предполагайте това винаги води до глупави статии като вашата днес, би било хубаво да се коригирайте, пишете за реномиран новинарски сайт.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 1 rate down comment 1
yunalkyosev@gmail.co
преди 4 години
Г-жо Чобаликова, Онемях, то бива бива ама чак пък толкова вие направо сте се уляла с лъжите.Незнам от къде сте взели тази лъжлива информация, но статията има много неверни данни, да бяхте я проверили, най малко от две места. Поне снимка да беше на правилната компания.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още