Goldman Sachs очаква глобалните музикални приходи да се свият с до 25% през 2020 г., най-вече заради проблемите в редица сектори на индустрията заради коронавирусната криза, пише CNBC.
Анализатори от американската инвестиционна банка твърдят, че музиката на живо ще бъде „силно засегната“ от отлагането и отменянето на събития тази година, което ще доведе до 75% спад на приходите в този сегмент.
Но в дългосрочен план анализаторите очакват силно възстановяване, позовавайки се на растежа в платения стрийминг, нарастващото търсене на музикално съдържание и събития на живо, нови възможности за лицензиране и положителни промени в регулацията.
В резултат глобалните приходи от музика се очаква да достигнат 142 млрд. долара до края на десетилетието, което показва 84% повишение спрямо нивото от 2019 г. от 77 млрд. долара.
Прогнозата за дългосрочния растеж изглежда „непокътната“
До този момент над 4,9 млн. души са се заразили с коронавирус, а в глобален мащаб има 323 333 жертви на Covid-19, сочат данни на университета „Джонс Хопкинс".
Пандемията накара страните да наложат блокади, а много от световните лидери въведоха строги рестрикции, ограничаващи живота на милиарди хора.
Мерките, повечето от които включват затваряне на училища, забрана за публични събирания на много хора, както и социално дистанциране, се очаква да доведат до най-лошия икономически спад от Голямата депресия насам.
Тъй като движението на хора до голяма степен все още е в застой, анализаторите от Goldman Sachs твърдят, че времето, прекарано в слушане на музика може да отдалечи хората от музикалния стрийминг в полза на други форми на развлечение в краткосрочен план.
Но „ние вярваме, че прогнозата за дългосрочния растеж е непокътната“, допълват те.
Кой печели основно?
Банката оценява, че пазарът на онлайн стрийминг ще нарасне и ще обхване 1,2 млрд. души до 2030 г. Това е близо четири пъти повече от нивото за 2019 г., когато имаше 341 млн. абонати, плащащи за стрийминг.
Анализаторите посочват звукозаписните компании Universal Music Group и Sony Music като „основните печеливши“ от растежа на стрийминга и по-добрата монетизация на музикално съдържание.
„Стрийминг платформите също ще спечелят от нарастващото потребление на музикален стрийминг и от големия обем потребителски данни, въпреки че конкуренцията вероятно ще се засили, но ние предпочитаме водещи големи играчи като Spotify и Tencent Music”, посочват те. „Междувременно вярваме, че YouTube е добре позиционирана, за да спечели от нарастващото потребление и монетизацията на музикални видеа както чрез рекламите, така и чрез абонаментите“, казват още от банката.