Навлизането на подобни технологии води ли до намаляване на броя на хората за част от процесите?
- Целта ни е да дадем на роботите повтаряемите, генериращи административна и документална тежест задачи, оставяйки хората в ролята на мениджъри - с наблюдаваща роботите роля и намеса само в случай, че роботите срещнат трудност. Така можем да оставим на нашите професионалисти повече време за аналитичната работа, която носи добавената стойност, както за служителите, така и за нашите клиенти. Роботите влизат в ролята на персонални асистенти, а не като заместители на хората. Друго предимство на роботизацията е фактът, че успяхме да изградим екип от програмисти изцяло от експерти от компанията и в момента той се превръща в един особено атрактивен отдел за кариерно развитие, както за колегите от нашия център, така и извън него.
На какви видове обучения и възможности за преквалификация разчитате?
- В нашата компания всеки служител има индивидуален план за развитие. По този начин успяваме да дефинираме и нуждите от съответните обучения, програмите за развитие и допълнителна квалификация спрямо профила на конкретния човек, интересите му, идентифицираните полета за подобрение и, разбира се, потенциал. Всички новоназначени служители имат цялостна оn-boarding програма, която се осъществява в рамките на първите 6 до 8 месеца. Имаме и редица обучения, които са за развитие на т.нар. „меки умения“, например управление на времето, фокусиране върху клиента, управление на проекти и непрекъснато подобряване на процесите. Постоянно разработваме подходящи уъркшопи, кръгли маси, събития, на които по-опитните мениджъри в компанията споделят своите знания с екипите ни. Спонсорираме и специализираните ACCA/CIMA/CIPD квалификационни програми. За колегите, управляващи екипи, имаме цялостна програма за развитие на управленските умения. Имаме и програми за развитие, които подготвят служителите да имат готовност да заемат позиция на по-високо ръководно ниво. В зависимост от нивото тези програми могат да траят от 8 месеца до 2 години и има множество компоненти, сред които ръководене на проект, участие в стратегически бизнес процеси, срещи с ментори и т.н. За професионалистите, които искат да развият своята експертиза, създадохме програмата “Master Pro“, чрез която надграждат знания и практически умения. Не на последно място, необходимостта да сме постоянно в крак с всички нови технологии, иновации и промените в уменията, които идват заедно с тях, ни стимулираха да инвестираме и в развитието на вътрешен екип за обучения, който от една страна съдейства за обученията на отделите ни, а от друга – създава и поддържа система от знания за процесите в компанията.
В нашето съвремие хората са все по-взискателни към работодателите си. Как вашата компания успява да привлече и задържи своите кадри? С какво се отличавате като работодател?
- На първо място е уникалната структура, която имаме в България. Семейството на Кока-Кола Хеленик тук е съставено от бутилираща компания, отговаряща за производство, дистрибуция и продажби, Центърът ни за споделени услуги в сферата на финанси и счетоводство, управление на данни, човешки ресурси, както и ИТ център на групата. По този начин ние предоставяме разнообразни възможности за развитие в различни сфери на бизнеса – финанси, счетоводство, продажби, маркетинг, производство, логистика, дистрибуция, информационни технологии, човешки ресурси. Също така нашите служители могат да трупат знания и опит на временни или постоянни назначения както в другите звена на компанията в България, така и в някоя от останалите 27 страни от групата. За последните две години имаме близо 80 колеги от нашия Център, които са на подобни дългосрочни или временни назначения в някоя от държавите в семейството на Кока-Кола ХБК. Ключово за центъра ни е и това, че предоставяме на своите служители гъвкави възможности за работа, в това число работа от вкъщи и почасова работа. Всяка година се опитваме да привлечем все повече кадри от различни краища на страната, които да работят дистанционно – т.е. да са част от нашия екип, без да се налага да са в София, а да останат в своето родно населено място. Вече имаме близо 30 души от различни локации в цялата страна, които са на пълен работен ден, без да са физически в офиса. Благодарение на дигитализацията и съвременните технологии, вярвам, че това е бъдещето за много компании.
Работите с чувствителна финансова и корпоративна информация. Как компанията опазва тези данни?
- Целта на Кока-Кола Хеленик винаги е била и ще бъде да предлага най-доброто качество както на продуктите ни, така и в грижата за своите клиенти За нас е изключително важно партньорите ни да се чувстват сигурни в наше лице и всекидневно подобряваме и засилваме сигурността на нашите системи и контрола върху процесите ни. В наши дни процентът на кибератаките по света е изключително висок, ето защо компанията влага много ресурси в обучението на всеки един свой кадър относно личните данни, чувствителната информация, как да я разграничаваме и как да я пазим. Разясняването на новата регулация и законът за личните данни са част от нашата програма още при стартиране на работа в компанията. Няколко пъти в годината хората ни преминават задължителни обучения за основните принципи на регулацията на лични данни и важността за стриктното й изпълнение. Също така, предвид постоянно променящата се среда, нашият екип за вътрешен контрол и одит се развива непрекъснато като не само системно следи за правилното изпълнението на процедурите, но и адресира потенциалните възможности за подобрение.
Какви са целите Ви за развитие на центъра през 2020 г.?
- Нашата основна цел за 2020 г. е да продължим да инвестираме в технологични решения, чрез които да постигаме оптимизиране на процесите и подобряване на продуктивността. По отношение на хората, наскоро разработихме специална програма за ръководителите на екипи, която да им помогне за тяхното развитие, както и да им предостави необходимите инструменти, за да се справят с ежедневните предизвикателства на тази роля. За тази година във всеки отдел имаме и по няколко инициативи за разширяване обхвата на работа. 2019 г. беше успешна година и очаквам настоящата 2020 г. също да бъде такава!
преди 4 години не думай ... личи си . отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години за това пиеме само водка, зада сме умни като средноуралски мужик ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години От Кока Кола се дебелее и впоследствие се оглупява до нивото на средноамерикански "реднек". отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Е точно тия ще са вечни. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Няма по-добро за човечеството от фалита и закриването на Кока Кола , Пепси , МакДоналдс и тем подобни отровители ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар