„Медисън Скуеър Гардън“ разчита на баскетболния отбор Ню Йорк Никс и хокейния отбор Ню Йорк Рейнджърс, за да запълва своите 20 хил. места. „Стейпълс Център“ в Лос Анджелис разчита на баскетболните отбори Лейкърс, Клипърс и Кингс за същото. Но при появата на нови зали музиканти като Eagles и Хари Стайлс биха се превърнали в техни успешни наематели на фона на процъфтяващия концертен бизнес и повишаващите се цени на билетите.
Базираната в Лос Анджелис Oak View Group, компания за развлечения и спортни съоръжения, основана от Тимъти Лайюек и Ървинг Азоф и подкрепена от гиганта с частен капитал Silver Lake, планира да разработи осем нови зали през следващите три години, шест от които ще се откажат от отборите от голяма лига, за да запазят графика си само за концерти, съобщава Wall Street Journal.
Една зала може да генерира два пъти по-голяма нетна печалба от концерт, вместо от мач на Националната баскетболна асоциация на САЩ (NBA) или на Национална хокейна лига (NHL), според Oak View.
Очаква се слушането на музика на живо да се разрасне като индустрия, достигайки 38 млрд. долара до 2030 г. в сравнение с около 28 млрд. долара към този момент, според Pricewaterhouse Coopers.
Oak View казва, че възможността да насрочи в залите два пъти повече концерти, вместо спортни срещи на професионалните отбори, е привлекателна перспектива за пазарите, включително в Палм Спрингс, Калифорния, и в Остин, Тексас. Тъй като стриймингът помага на артистите да имат по-голяма международна публика, пазарите, включително Манчестър, Великобритания и Милано, също са подходящи за повече шоу сцени.
Инвестицията от 3,9 млрд. долара на Oak View в зали с капацитет между 10 000 и 18 000 места е факт, тъй като все по-голям дял от доходите на артистите идва от изпълнения на живо предвид рекордно високите цени на билетите.
Най-добрите 100 турнета в Северна Америка през първата половина на 2019 г. вече са генерирали с 14% повече приходи в сравнение със същия период на миналата година, според Oak View Group.
Лайюек и Азоф предприемат най-големия си проект до сега - осем нови зали, които ще бъдат открити или в процес на изграждане до 2022 г. Шест от тях се разработват на пазари, които според Oak View не разполагат с подходящи места за концерти.
Ако не се налага да се запазват дати за мачовете на NHL или NBА, за концерти в залите са на разположение над 40 допълнителни дни в годината.
Бумът на живата музика се подхранва до голяма степен от стрийминга, а това - заедно със социалните медии - помага на голяма част от изпълнителите да достигнат по-бързо до повече фенове, според Ървинг Азоф.