С напредването на възрастта на поколението Y (родените от началото на 90-те до средата на 90-те), младежите от поколението Z ( родените след средата на 90-те) се превръщат в новата потребителска група, която попада във фокуса на целите на модните марки.
Определянето на това какво точно искат тийнейджърите винаги е било трудна задача. Може би дори е по-трудна сега, защото младите хора харчат по-малко, отколкото през пролетта или по това време миналата година.
Piper Jaffray публикува 38-ия си годишен доклад, резултат от проучване на 9 500 потребители със средна възраст малко под 16 години от 42 щата със среден доход на домакинството от 65 400 долара.
Докато наблюдателите на пазара и икономистите обсъждат дали икономическият растежът в САЩ се забавя и дали рецесията е близо, тийнейджърите намаляват разходите си, съобщават от CNBC.
Според резултатите разходите на младите хора са намалели с 4% тази година в сравнение с миналата есен и с 10% спрямо проучването през пролетта.
Годишните разходи на тийнейджърите са средно 2371 долара, най-ниското ниво в проучването от есента на 2011 г., когато разходите падат до 2234 долара.
Малко под една трета от тийнейджърите смятат, че състоянието на икономиката се влошава, спрямо 25%, които са дали такъв отговор преди година.
Когато тийнейджърите харчат, храната все още заема най-висок дял при момчетата - 23% от разходите им, а облеклото е на първо място за момичетата с 27% , въпреки че разходите за облекло са намалели с 3% през последната есен.
Относно второто място горните две категории разменят местата си при двата пола.
Разходите за видеоигри са на трето място за тийнеджърите от мъжки пол, а личните грижи - за тийнеджърите от женски пол.
Chick-fil-A остава любимият ресторант за тийнейджърите. Starbucks държи втора позиция. Chipotle Mexican Grill е третият любим ресторант за тийнейджъритее с по-високи доходи, докато McDonald's остава на номер три за групата със среден доход.
Nike остава водещата марка за облекло в продължение на девет години, като се представя малко по-силно от миналата година.
American Eagle Outfitters е втората любима марка дрехи за четвъртото поредно проучване. Adidas държи своя тийнейджърски пазарен дял като третата любима марка за облекло.
Lululemon се придвижва от 11-то място до седмото място в проучването през миналата есен, заемайки най-високото си място досега.
Champion, собственост на Hanesbrands, си печели позиция в топ 10 за първи път. VF Corp, собственост на Vans, продължава да се харесва на тийнейджърите, изкачвайки се леко нагоре по скалата на предпочитанията им.
Forever 21 заема номер 6 само с 3% пазарен дял, слизайки от четвърто място, спрямо 5% дял през пролетта на 2019 г., след като марката обяви фалит.
Victoria's Secret от L Brands отпада от топ 10, заемайки 13-то място.
Разходите за обувки достигат средно около 300 долара годишно , приблизително колкото и през миналата година, като при мъжете те са с около 60 долара годишно повече, отколкото при жените.
При обувките Nike също държи първо място като любимата марка на младите хора. Vans заемат второто място, а Adidas остава на трето.
Piper Jaffray определя скока на Crocs като един от най-забележителните в проучването, визирайки изкачването на марката от 13-та позиция миналата година до седмо място според последните резултати.
Както Vans, така и Crocs печелят популярност, тъй като и двете марки са част от модна тенденция, наречена VSCO Girl. Тази тенденция е определяна като предпоставка за голямата промяна сред тийнейджърската култура и препочитанията на младите хора към определени марки. Ако преди тийнейджърите се опитваха да намерят дрехи, с които да изразят своята индивидуалност, сега те следват тази тенденция, изразяваща се в сходен външен вид и унифициране на препочитаните брандове.
Факт е, че поколението Z обръща внимание на глобалните проблеми. Околната среда се нарежда като основен политически и социален въпрос за младежите, последван от имиграцията и контрола на оръжия.
преди 5 години Доходите намаляват, но иначе икономиката е в цветущо състояние, а борсовите индекси бележат рекордни нива. Пълен майтап! отговор Сигнализирай за неуместен коментар