Американската технологична компания Apple Inc. заяви, че нейната оригинална услуга за видео стрийинг TV + ще стартира 1 ноември за 4,99 долара на месец, подбивайки цената на конкурентните оферти.
Базираният в Купертино, Калифорния, технологичен концерн обяви това по време на събитието си във вторник, фокусирано върху новите версии на iPhone. Услугата ще бъде безплатна за една година с покупки на нови устройства на Apple, заяви изпълнителният директор на Apple Тим Кук от сцената.
Услугата TV + навлиза в конкурентна и вече пренаселена среда, която вече включва Netflix Inc., Amazon.com Inc., Hulu и HBO на AT&T Inc. През ноември Walt Disney Co. планира да пусне стрийминг услугата си Disney + с гигантски каталог от заглавия за по 6,99 долара на месец. Най-евтиният абонамент за Netflix струва 8,99 долара на месец в САЩ.
Веднага след обявяването на цената на новата услуга цените на акциите на Netflix и Disney се понижиха с по около 2 на сто, докато тази на Apple се повиши.
Apple се опитва да наложи повече услуги, за да генерира допълнителни приходи от голямата си база от потребители на iPhone, iPad, Mac и Apple Watch. Напоследък потребителите заменят по-рядко хардуера поради по-високите цени, насищането на пазара, икономическите предизвикателства и липсата на нови уникални функции.
Телевизионната услуга на Apple, обявена за първи път през март с участието на Опра Уинфри, Дженифър Анистън и други звезди, няма да има голям аталог и вместо това ще се фокусира върху оригинални филми и телевизионни предавания. Все пак някои анализатори предполагат, че Apple TV + може да набере 100 милиона абонати през следващото половин десетилетие, превръщайки се в основен конкурент за Netflix и Amazon.
Ценообразуването на Apple подбива цените за други цифрови услуги като Apple Music и Apple News+.
Apple TV + ще стартира с редица заглавия, заявиха от Apple, включително Dickinson и „The Morning Show“ - сериал, разказващ за драмите зад кулисите на американски сутрешен телевизионен блок. На своето събитие Apple показа трейлър на See с Джейсън Момоа.
Услугата се предлага в телевизионното приложение, което е предварително инсталирано на iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV, а скоро – и на Mac. Тя ще се интегрира с услугата Apple TV Channel, която позволява на потребителите да се абонират за други доставчици, като HBO, STARZ и Showtime поотделно.
Тим Кук обяви и старта на Arcade - новата платформа за игри на компанията, която ще може да се достъпва както през телефони и мобилни устройства, така и през декстоп устройства. Arcade ще е екслузивна за потребители на Apple. На сцената бяха представени три нови заглавия - Frogger, Shinsekai, Sayonara Wild Hearts. Стартът на услугата ще е а 19 септември, срещу 4,99 долара на месец за цялото семейство, като потребителите ще имат един месец за безплатен тестов период.
Стратегическото изместване тласка концерна в непознати области, където ще бъде тестван от нови конкуренти с по-дълбоки джобове и повече съдържание, като Netflix Inc., която таксува 12,99 долара на месец за стандартната си услуга и Walt Disney Co., която ще пусне нова стрийминг услуга през ноември за 6,99 долара на месец.