IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Стрийминг услугите привличат нови абонати с рок класики

Този жанр се радва на най-голям ръст в музикалния стрийминг

16:00 | 08.09.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Джоел Шафър обикновено слуша съвременни поп звезди като Drake, Kygo и Migos през 30-те си минути до работа извън Бостън. Но когато наскоро попада на песента на Nine Inch Nails от 1989 г. „Head Like a Hole”, я харесва много,.

"Това доведе до тридневно непрестанно слушане на Nine Inch Nails и на препоръките на Spotify за подобна музика“, коментира 29-годишният инженер, който работи в компания за медицинско оборудване и намира песента благодарение на кавъра на Майли Сайрър за сериала на Netlix “Black Mirror”.

По-старата музика е областта с най-голям ръст в музикалния стрийминг според Nielsen. Звукозаписните компании търсят начини да печелят от „каталожни“ песни – или иначе казано, такива, пуснати преди повече от 18 месеца, както от ветерани изпълнители, така и от съвременни, чиито по-ранни хитове все още привличат внимание. Всъщност стрийминг услугите залагат на носталгията, за да разширят своята база от абонати, така че да включва повече хора, интересуващи се от Led Zeppelin, отколкото от Били Айлиш.

През последните 10 месеца, големите услуги като Spotify Technology, YouTube и Amazon, отвориха позиции за „ръководител каталог“, натоварени с промотирането на по-стара музика по начин, който да ангажира слушателите от всякакви възрасти. Apple Music има подобна позиция от няколко години, както и Pandora, която увеличава екипа си, занимаващ се с каталога.

Музикалните компании твърдят, че могат да предлагат успешно по-стари изпълнения в някои от популярните плейлисти в Spotify. “Summer Road Trip” например наскоро включи песни от групи от 70-те и 80-те години, като The Cure и Doobie Brothers, заедно със скорошни хитове от Lil Nas X и Meduza. “The Cookout” пък предлага скорошните хитове на Childish Gambino и Drake с по-стари изпълнения на Bill Withers и Kool & the Gang.

При стрийминг услугите, които са фокусирани върху слушането, а не върху продажбите, потреблението е на около 65% от каталога. За абонатите е лесно да се насочат към познати любими песни, като сегашните хитове, а услугите предлагат автоматично генерирани препоръки, които не е задължително да включват нови песни.

"В свят на покупки, препоръките не съществуват“, коментира анализаторът от Nielsen Music Дейвид Бакула. „Ръстът в слушането на тези песни се запазва по-дълго, отколкото в света на продажбите“. А страниците на отделните изпълнители в Spotify и Apple Music честно подреждат най-популярните им песни, плейлиси и албуми – пред най-новата им музика.

Звукозаписните компании и музикалните издатели, които искат да представят по-стари песни на младата аудитория, все по-често търсят възможности да лицензират такава музика за ползването ѝ в реклами, сериали и филми. Биографичните и документалните филми също накараха повече хора (стари и нови фенове) да стриймват музиката на изпълнители като Queen и Елтън Джон.

За 50-годишнината на Led Zeppelin по-рано тази година, потребителите на Spotify бяха подканени да създадат свои плейлисти с имената им, стилизирани с шрифта от логото на групата. Сред включилите се в промоцията бяха и музиканти, като Джак Уайт, който създаде листа „Led Zeppelin x Jack White”, включващ 10 песни.

"Песните, които тези изпълнители определиха като свои любими, след това се превърнаха в най-слушаните в каталога на Led Zeppelin”, коментира Тим Фрейзър-Хардинг, ръководител на каталога на Warner Music Group.

Когато Spotify се появи през 2008 г., тя привличаше предимно млади слушатели, търсещи новите хитове. Но услугата инвестира значително в алгоритми, които създават индивидуални препоръки за потребителите, които сега наброяват 232 млн. души. Ръководителят на каталога на компанията Йохан Лагерлоф заяви, че по-старите абонати са следващата област на растеж.

Наскоро Spotify експериментира с функция, наречена „storylines”, за да акцентира на 60-годишнината на Motown Records. Няколко плейлисти, включително „Women of Motown” и „Evolution of Soul”, включващи текстови полета с истории от студиото и други подробности, имаха за цел да копират онова, което по-възрастните потребители са свикнали да виждат на плочите или дисковете.

„При каталожната музика винаги мислиш за бокссетове“, коментира Лагерлоф. „Това е начин за прехвърлянето на всичко това в ерата на стрийминга“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:27 | 12.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още