Световният лидер в производството на самобръсначки и ножчета за бръснене Gillette отчита рекордни загуби. През четвъртото тримесечие на финансовата 2018-2019 година Procter & Gamble, компанията, която е собственик на Gillette, е отчела загуба на стойност 5,24 милиарда долара, съобщи френското издание Capital, цитирано от БТА.
Този спад в продажбите се дължи на няколко фактора: нарасналата конкуренция, колебанията във валутните курсове, но най-вече на модата на брадите. Все по-рядкото бръснене сви пазара на самобръсначки и ножчета в развитите страни, каза финансовият директор на Procter & Gamble Джон Мулър.
Gillette бе купен от Procter & Gamble за 57 милиарда долара през 2005 година. От 2010 година Gillette се сблъска с някои трудности, най-вече в САЩ, където "социалните норми за бръсненето" не са толкова стриктни.
Днес мъжете не са критикувани, ако не се бръснат и това не се възприема като нещо мързеливо или неуважително, каза през 2018 година пред CNN един от вицепрезидентите на Gillette.
Сблъсквайки се с тенденцията на тридневните бради или хипстърите, марката самобръсначки реши да пренасочи стратегията си, която досега беше ориентирана основно към мъжете с лозунга: „Gillette - съвършенството в мъжки род". През януари в една реклама марката окуражи мъжете да променят някои от поведенческите си прояви, определяни като "токсични" (сексуален тормоз, агресивност...). Gillette се надяваше да привлече повече клиенти, възползвайки се от популярността на хашрага MeToo. Този рекламен ход доведе до силно разделение. Мнозина верни клиенти на марката призоваха за бойкота й в социалните мрежи.
През май Gillette разбуни духовете, залагайки на рекламен клип с баща, учещ транссексуалния си син да се бръсне.
„Независимо къде, независимо кога, независимо по какъв начин, този момент настъпва. Първият път, когато се бръснеш, е специален", се казва в рекламата. Реакциите не закъсняха.