Към първото тримесечие на 2019 г. шведската музикална стрийминг услуга е имала 100 млн. премиум абоната по целия свят, спрямо 75 млн. през същото тримесечие на 2018 г., сочат данни на Statista.
Графиката показва информация за броя плащащи абонати на Spotify от първото тримесечие на 2015 г. до първото на тази година и разкрива възхода на онлайн платформата, която помогна за преобръщането на музикалния бизнес в последните години.
Spotify беше основана през 2006 г. в Швеция. Тя позволява на потребителите да използват голям каталог от музика, лицензирана от множество звукозаписни компании, както и да създават и споделят плейлисти с други потребители.
Онези, които не желаят да плащат, могат да ползват музикалната услуга с реклами, а предпочитащите да ги избягват плащат месечна такса.
Най-големите конкуренти на Spotify са Pandora (компания, която предлага подобна услуга) и Apple Music, която беше пусната официално през 2015 г. Pandora е най-успешното музикално приложение в App Store на Apple. През ноември 2018 г. то е генерирало 14,55 млн. долара приходи.
Същевременно Spotify е популярен източник на нова музика. Проучване, проведено сред потребителите в САЩ през 2017 г., показва, че 33% от респондентите използват услугата именно за това.
Find more statistics at Statista