Pandora ще съкрати още 1200 служители в Тайланд и ще увеличи разходите за маркетинг, тъй като новият главен изпълнителен директор полага усилия производителят на бижута отново да е бъде на печалба след пореден спад на продажбите през първото тримесечие, предаде Ройтерс, цитирана от БТА.
Pandora, която е най-известна със сребърните си гривни, се бори отново да си върне блясъка, след като новите й колекции бижута не успяха да пленят клиентите.
Новообявените съкращения на 1200 души бяха предхождани от освобождаването на 700 души през февруари, като бе обявен план за намаляване на разходите на стойност 1,2 милиарда крони до края на 2020 година, както и да бъде подкрепена марката с по-големи маркетингови усилия. В Тайланд за Pandora работят 14 000 души, близо половината от работната сила на компанията.
Фирмата ще удвои маркетинговите инвестиции в Италия, Обединеното кралство и Китай, като ще привлече известни лица и популярни автори в дигиталните медии, за да увеличи продажбите.
Марката, както и компанията, достигнаха точка на зрялост и това води до някои сериозни предизвикателства, каза главният изпълнителен директор Александър Ласик.
Ласик пое миналия месец ръководството на Pandora, която продаваше 280 000 бижута дневно през 2018 година, след като бившият директор Андерс Колдинг Фрийс бе отстранен миналата година, за да се върне инвеститорското доверие след няколко предупреждения за по-ниска печалба.
Най-големият производител на бижута по производствен капацитет каза, че съпоставимите продажби са спаднали с 10 процента през тримесечието заради по-малкия брой купувачи в магазините, тъй като икономическият растеж на ключови пазари като Италия, Великобритания и Австралия се забавя.
Съпоставимите продажби са продажбите в магазини, които са открити преди година или повече.