Двама дългогодишни директори на развлекателната империя, която AT&T купи за над 80 млрд. долара, се оттеглят, докато телекомуникационният гигант се подготвя да поеме контрола над WarnerMedia дни, след като антитръстовите притеснения бяха разсеяни, пише Wall Street Journal.
Ричард Плеплър, председател и главен изпълнителен директор на HBO, заяви, че напуска компанията. Информацията той обяви в бележка до служителите. Дейвид Леви, президент на Turmer, компанията майка на кабелните канали CNN, TNT, TBS и Cartoon Network, също се оттегля, вероятно още днес, твърдят източници, запознати с въпроса.
„Колкото и да е трудно да мисля за напускане на компанията, която обичам, и хората в нея, които обичам, това е правилният момент да го направя“, написа Плеплър.
Оставката на Плеплър, който ръководеше HBO от 2013 г. и изигра ключова роля по отношение на много успешни предавания, включително „Игра на тронове“, беше подадена в момент, в който AT&T преструктурира операциите на Warner Bros., HBO и Turner. При предишния си собственик Time Warner и нейният главен изпълнителен директор Джеф Боукс тези звена оперираха изключително автономно.
Джон Станки, който е директор в AT&T и стана изпълнителен директор на Warner Media, коментира, че „визията, енергията и страстта на Пеплър са помогнали за издигането на марката HBO до това, в което се е превърнала днес“.
AT&T води напреднали преговори с ветерана от телевизионната индустрия и продуцент Робърт Грийнблат, така че той да поеме водещата роля в WarnerMedia, както се ребрандира Time Warner, което пък може да включва съблюдаването на ново звено, което ще комбинира развлекателните мрежи и стрийминг услугите на HBO и Turner.
Промените са голям залог за AT&T, която през последните месеци на вижда големи ползи от хитовите си предавания и филми под шапката на директорите на Time Warner. Миналата година в интервю за Wall Street Journal главният изпълнителен директор Рандал Стивънсън заяви, че AT&T трябва да се отнася с WarnerMedia различно от това при предишни цели за придобиване заради „творческото въображение“, необходимо за постигането на успех в медийния бизнес.
HBO се сблъсква с все по-голяма конкуренция от други играчи на пазара на видео стрийминг услуги, най-вече в лицето на Netflix, която харчи огромни суми за съдържание и чиято потребителска база расте бързо.
Откакто стана ясна сделката, се спекулираше за това как Плеплър ще пасне на компанията от шефове на новата му телефонна компания.