Плановете на френския музикален конгломерат Vivendi да продаде половината от най-голямата музикална компания в света ще ѝ позволят да инвестира в революцията на музикалния стрийминг и да даде на потенциални инвеститори възможност да се включат в една възраждаща се индустрия, пише Wall Street Journal.
Universal Music Group притежава 40-процентов дял (който расте) от американския пазар за нова музика. След като спечели от бума на стрийминга, Universal се надява да получи голяма премия от продажбата на дял на нови инвеститори.
Но решението на Vivendi да търси стратегически партньори за най-печелившото си подразделение повдига въпроси за това колко растеж се очаква още.
През ноември Vivendi заяви, че подготвя списък с банки, които да ѝ помогнат да намери купувачи на Universal и очаква да сключи сделка тази година. Компанията планира да използва обявяването на финансовия отчет следващия месец, за да започне дискусиите с потенциални инвеститори.
През декември Deutsche Bank заяви, че Universal има общо състояние от 29 млрд. евро (33 млрд. долара). Тази оценка е под 40-те млрд. долара, на които главният изпълнителен директор на Vivendi оцени компанията в края на 2017 г., но сумата е над тази на френския ѝ собственик, чиято пазарна капитализация е 28 млрд. долара.
Оценката на Deutsche Bank също така подкрепя скорошните коментари на главния изпълнителен директор на Vivendi Арно дю Пюфонтен, че оценката на Universal е по-висока от тази на Spotify Technology.
Приходите на Universal нараснаха с 9,1% до 4,12 млрд. долара през първите девет месеца на 2018 г. спрямо година по-рано.
Анализаторът от Midia Research Марк Мълиган, че има силен апетит за инвестиции в музикалната индустрия, а Universal е единственият начин за институционалните инвеститори на този етап. Освен това пазарният дял на Universal за актуална музика е близо два пъти по-голям от този на втория в класацията – Sony Music Entertainment, която е малка част от далеч по-голямата компания Sony Corp.
"Това поставя Universal в силна позиция“, коментира Мълиган.
Частните компании за дялово инвестиране са смятани за най-сериозните кандидати за дял от Universal, твърдят анализатори, но големите технологични играчи също могат да са заинтересовани. Апетит може да има и Spotify, която ще се възползва от по-ниските разходи за съдържание, но вероятно не разполага с толкова капитал, че да се сдобие с по-значителен дял. Liberty Media е казала на инвеститорите си, че се интересува от подобна сделка, а и вече има инвестиция в Live Nation Entertainment.
Spotify е отказала да коментира, докато Liberty не е отговорила на запитванията за коментар.