Денят на самотните сърца на Джак Ма ще направи Черния петък далеч не толкова привлекателен.
В последните тежки дни за борсовата търговия, американските акции изтриха ръста си за цялата 2018 г. Междувременно икономиката на САЩ се насочва към десетата си година на експанзия – най-дългия подобен период в историята на страната. С ескалирането на търговката война, колко дълго обаче може да продължи този просперитет, пита в свой анализ Bloomberg.
Във времена на несигурност има доста пари, които потребителите са готови да похарчат. Търговците на дребно, които са първите, получаващи облаги от това, най-вероятно ще спечелят.
Американските търговци се насочват към Деня на самотните сърца – концепция за терапия чрез покупки на дребно, създадена от основателя на Alibaba Group Holding Джак Ма, с цел да привлече самотниците на 11 ноември. Събитието винаги се пада преди отбелязването на Деня на благодарността – четвъртият четвъртък на ноември.
Не става дума за магазините с намаления, които се харесват на потребителите в платформата на Ма Taobao. Един пример: базираната в Санта Барбара, Калифорния, компания Aloyoga, която продава висок клас панталони за йога за над 100 долара за чифт, вече предложи 30% отстъпка в Деня на самотните сърца. Така че за Деня на благодарността повечето потребители няма са толкова заинтересовани от сделки от Lululemon Athletica, друг търговец на подобни стоки. (Aloyoga предлага също 30% намаление и в рамките на Черния петък).
Онлайн платформата за модни стоки Shopbop, която е собственост на Amazon.com предложи 15% намаление за всички продукти на сайта си в Деня на самотните сърца. 15-те процента отстъпка за Черния петък ще важат само за поръчки над 200 долара.
И все пак Черния петък все още предлага добри сделки. Той остава забавно събитие за пазаруване, което се е сраснало толкова с Деня на благодарността колкото и пуйката. Но колкото повече потребителите се насочват към онлайн покупки, офертите стават по-важни от традициите.
Денят на самотните сърца все още не е превзел САЩ. В проучване на BAML 61% от интервюираните твърдят, че до 19 ноември не са били започнали празничното пазаруване. Но докато офертите стават все повече, а търговците се възползват от всяко събитие, за да предложат намаления, това е въпрос на време.