Полемиката около новата рекламна кампания на Nike с участието на спортиста Колин Каперник не е изненада за компанията за спортни стоки. И въпреки множеството отрицателни коментари тя може да се окаже изключително успешна.
За по-малко от 24 часа, откакто състезателят по американски футбол Каперник обяви участието си в Twitter, Nike получи медийно отразяване на стойност над 43 млн. долара, като преобладаващата част от материалите са с неутрална или положителна нотка. Това показва проучване на Apex Marketing Group, цитирано от Bloomberg. А това значително компенсира риска клиенти да бъдат отблъснати от компанията, смята маркетинговият експерт Боб Дорфман от Baker Street Advertising.
„Това не е ход, който всяка компания може да направи, но за Nike със сигурност е умен ход“, допълва той.
Въпреки това акциите на производителя на спортни стоки завършиха борсовата сесия във вторник с понижение на цената си от 3,2% - най-големият еднодневен спад от април насам.
Колин Каперник си навлече гнева на феновете на американския футбол, след като в знак на протест срещу расизма и насилието срещу чернокожи в САЩ отказа да става на крака по време на американския химн, вместо което коленичи. Неговият жест се превърна в движение и стана практика за редица други американски спортисти въпреки множеството критики.
Рекламната кампания е първата стъпка от новото партньорство на Nike със спортиста и е продължение на сделката, която той сключи с компанията, след като през 2011 г. влезе в Националната футболна лига на САЩ.
Рекламата с негово участие включва снимка на лицето му в близък план, съпътствано от слогана „Вярвай в нещо. Дори и това да означава да пожертваш всичко“. Каперник е без отбор, откакто започна протеста си по време на мачове.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.