Оказва се, че вкусът към филмите става все по-еднакъв по света.
От лентата „Аватар“ през 2009 г. до „Мега звяр“ от 2018 г. Холивудските студия прекараха по-голямата част от последното десетилетие, разработвайки повече филми, които да се харесат на глобалната публика. И зрителите по цял свят явно наистина възприемат тези филми по един и същ начин.
Изданието Quartz анализира най-печелившите американски заглавия от лято 2018 г., разглеждайки рейтингите от две онлайн кино общности на най-големите филмови пазари в света. Единият сайт е американската платформа, използвана на глобално ниво – Internet Movie Database (IMDb), а другият – китайският портал Douban. Всеки включен в проучването филм е имал хиляди рейтинги от потребители и в двете платформи, които използват една и съща скала за оценка (от 1 до 10, като 10 е най-високо) на мненията на потребителите.
Средният рейтинг на 10-те топ летни заглавия е забележително подобен – с разлика в рамките на 1 пункт в рейтинга – както в IMDb, така и в Douban. Два от филмите - „Дедпул 2“ и „Бандитките на Оушън“, все още не са били представени в Китай в момента на анализа, но въпреки това имат десетки хиляди оценки в Dougan, вероятно от китайски потребители, които са гледали лентите в чужбина или в пиратски вариант.
Средният рейтинг за следващите 10 най-печеливши филми също са били доста сходни.
Една от най-забележителните разлики е за романтичната комедия Crazy Rich Asians на Джон Чу. Зрителите в Douban му дават оценка 7.1 от 10, докато тези в IMDb – 7.7. Филмът все още не е пуснат в Китай, но някои от коментарите в Douban за комедията, която за мнозина е начин да се преборят ограниченията върху участието на азиатски актьори в Холивуд, предполага, че той по-скоро отразява азиатско-американската култура за някои китайски зрители. Въпреки това разликата в оценките между двата сайта все още не е твърде голяма.
А всичко това показва, че независимо от културните различия стандартът за това кой филм е добър явно е един и същ в цял свят.