Сушата за германските пивовари се задълбочава. През първото тримесечие на настоящата година браншът е продал 19,6 милиона хектолитра бира, което е с 1,6% по-малко в сравнение със същия период на миналата година.
Според Федералната статистическа служба спадат както продажбите на вътрешния пазар (спад с 1,6%), които представляват четири пети (81,6%) от бизнеса, така и износът (с 1,7%), предава DPA.
През цялата 2017 . германските пивоварни и бирарии са продали най-малко бира от обединението насам.
След три сравнително стабилни години общите продажби на пивото са спаднали през 2017 г. Според предварителните данни на статистиците от Висбаден понижението е с 2,5% в сравнение с предходната година до 93,5 милиона хектолитра.
За разлика от предишните години, износът през 2017 г. не успява да компенсира спадащото потребление в Германия.
За 2018 г. пивоварните се надяват, че едно успешно от германска гледна точка Световно първенство по футбол ще увеличи бирената жажда на феновете, а с това и продажбите.