IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

SoundCloud се завръща към растежа

Компанията се възстановява, след като получи спасителен финансов пакет

14:41 | 02.04.18 г.
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Музикалната стрийминг услуга SoundCloud надмина прогнозите за финансовия си растеж и броя нови потребители. Това се случва по-малко от година, след като спасителните 170 млн. долара ѝ позволиха да избегне колапс, пише Financial Times.

Кери Трейнър, бившият главен изпълнителен директор на Vimeo, който сключи сделката за набиране на капитал с Raine Group и Temasek през август, каза, че през 2017 г. SoundCloud е генерирала приходи от продажби, които са надминали годишната цел за 100 млн. долара.

Ключовото е, че след години бавен растеж на броя нови потребители през последните три тримесечия той се е ускорил. Въпреки че компанията продължава да генерира загуба и дългосрочното ѝ бъдеще е несигурно, този растеж ще насърчи музикалната индустрия, като се има предвид размера на кризата, с който групата се сблъска миналото лято.

След като се очакваше за няколко месеца да остане без пари, а компанията съкрати 40% от служителите си, основателите на SoundCloud бяха изправени пред избор: да продадат фирмата или да наберат капитал и да намерят по-добър бизнес модел за услугата си, за да може да се конкурира тя на пазар, доминиран от гиганти като Spotify и Apple.

Трейнър успя да убеди мениджмънта и инвеститорите си, че заслужава да поеме ролята на главен изпълнителен директор от съоснователя Алекс Люнг. Седем месеца по-късно той заяви, че SoundCloud е задминала прогнозата за растеж на приходите и броя нови потребители през последните няколко месеца, като подчерта, че компанията “никога не е била по-добре финансово”.

След като беше принудена да изгради собствен абонаментен продукт, Трейнър заяви, че SoundCloud повече няма да се опитва да копира Spotify. Вместо това компанията иска да се фокусира върху първоначалния си пазар - създателите на музика. SoundCloud продава инструменти за изпълнители и създатели на подкасти, като данни за навиците на слушателите или допълнително съхранение на произведения, като тези услуги струват между 70 и 100 долара годишно.

Ползите за SoundCloud са две. Тези изпълнители плащат за услугите, а същевременно публикуват творбите си, което привлича потребителите в платформата. Трейнър посочи, че SoundCloud има 177 млн. произведения, докато Spotify разполага с едва 40 млн. По думите му неговата услуга предлага много повече от всяка друга стрийминг платформа в света. Това допълнително съдържание е надеждата на SoundCloud да се отличи от купищата стрийминг услуги на пазара.

По думите на Трейнър след набирането на капитал през август, компанията значително е намалила разходите си. Но финансирането показа, че оценката на SoundCloud е спаднала до 150 млн. от 700 млн. през 2014 г. Въпреки това Трейнър, който от 20 години работи в музикалната индустрия, твърди, че е оптимист за бъдещето.

“Имаше период от близо десетилетие, в което никой не беше сигурен, че някой би платил отново за музика”, коментира той. “Вълнуващо е да можеш да забравиш това сега”.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:47 | 10.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още