Китайският балон на системата за споделяне на велосипеди проявява първи признаци на спукване, след като третата по големина компания в сектора обяви фалит, предава Ройтерс.
Вълна от велосипеди в ярки цветове за споделяне заля китайските градове миналата година. Това промени пътуването в градовете, но и предизвика гнева на мнозина заради планините от велосипеди, задръстващи тротоарите.
Главният изпълнителен директор на Bluegogo обяви в писмо до обществеността, публикувано онлайн, че е направил грешки и компанията прекратява дейност. Той се извини на инвеститорите, партньорите и 20 млн. регистрирани потребители на 600 хил. велосипеди на компанията.
"Борихме се до самия край и вярвам, че можем да напуснем с гордост и високо вдигнати глави", пише Ли Ган.
Той отбелязва, че финансирането на пазара се е превърнало в балон.
Бурното развитие на сектора за споделяне на велосипеди е подкрепено от големи инвестиции, особено в пазарните лидери Mobike и Ofo, които събраха милиарди долари от технологични гиганти като Tencent Holdings Ltd и Alibaba.
Двете марки, често възприемани като "китайските Uber за велосипеди", пуснаха милиони колела в страната, като се насочват и към чужбина - САЩ и Европа.
Регулаторните органи затегнаха правилата в този сектор и предизвикаха опасения, че има прекалено много велосипеди на улиците. Някои градове забраниха споделянето на велосипеди заради безопасността.