Coca-Cola търси цели за придобиване, които да съответстват по-добре на съвременните потребителски предпочитания отвъд безалкохолните напитки, коментира Bloomberg. Главният изпълнителен директор Джеймс Куинси заяви, че компанията трябва да стане по-голяма от едноименния си бранд. Той открои и сегмент, който изглежда обещаващ: безалкохолните коктейлни напитки.
„Все повече потребители, най-вече възрастни, търсят уникални и отличителни продукти с изтънчен вкус, качествени съставки и малко крафт производство“, казва Куинси в разговор с анализатори. „Коктейлите отчитат съживяване на много места по света като част от тази тенденция“, посочва той.
Гигантът в газираните напитки например въведе линия от коктейли в стъклени бутилки в Испания, наречени Royal Bliss, които се предлагат само в някои барове и ресторанти.
Това се отразява добре на Q Drinks – стартъп за премиуим коктейли, стартиран от бивши високопоставени мениджъри на Coca-Cola. В последния си кръг от набиране на средства компанията е събрала 11 млн. долара. Coke не е правила преки инвестиции в Q Drinks, но според основателя и главен изпълнителен директор Джордан Силберт непреките връзки помагат.
Силберт основава Q Drinks, след като вижда, че хората се наслаждават на по-добри алкохолни напитки, но използват същите стари нискокачествени коктейли. Той самият забелязва проблема, докато пие джин с тоник с приятели.
Сега Q Drinks и базираната в Лондон Fevertree Drinks – друг бранд за висококачествени коктейли, запълват вакуума. Акциите на Fevertree поскъпват със 72% тази година, докато тези на Coke – с 9,4%. Q Drinks произвежда 7 вкуса, включително джинджифилова бира, клуб сода, грейпфрут сода и др.
„Крафт коктейлите експлодират в момента, в което има логика“, казва Силберт. „Все повече хора пият премиум алкохол и искат да го смесват с коктейли със сравнимо качество и изтънченост“, допълва той.
Търсенето на нов растеж от Coca-Cola идва в момент на драматично отслабване през последните години. Компанията се раздели с бутилиращите си операции по света, опитвайки се да се фокусира върху разработването на напитки и продажбата на концентрати на партньорите си – стратегия, която пасва на плана ѝ да увеличи коктейлните си напитки.
Разширяването в нови категории е важно и за да не отпаднат от мода основните ѝ предложения. Потреблението на газирани напитки на глава на населението в САЩ е спаднало до 31-годишно дъно през 2016 г., посочва Beverage-Digest.
Ползите да се придвижи към сегмента с премиум коктейли е продуктова концепция, която не е толкова нова или различна от основните предложения на Coke. Коктейлите си остават безалкохолни газирани напитки и хората са готови да плащат повече за тях. Много от напитките, в които Coke е инвестирала – например комбуча, не са толкова лесни за разбиране от потребителите.
„За разлика от някои напитки като кефир или дори комбуча хората пият, пили са и ще пият коктейли и през следващите няколко стотин години“, казва Силберт. „Те няма нужда да обясняват на хората защо да пият джин с тоник или джинджифилова бира“, допълва той.
преди 7 години няма нужда да минаваш с четката даже ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години все едно лусион за вана ? :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Стават за почистване на тоалетни и бидета. отговор Сигнализирай за неуместен коментар