Музикалният бизнес в САЩ преживява бум отново, след близо две десетилетия на спад. Това се дължи на платените стрийминг услуги Spotify и Apple Music, сочи доклад на Асоциацията на звукозаписната индустрия в Америка (RIAA), цитиран от Bloomberg.
Американските разходи за музика са се увеличи със 17% до близо 4 млрд. долара през първата половина на 2017 г., обяви RIAA. Стриймингът е нараснал с 48%, успявайки да компенсира значителния спад на онлайн продажбите и този на покупките на дискове. Потребителите пък са се насочили към новите творби на Кендрик Ламар и Ед Шийрън – топ изпълнителите в САЩ за първото полугодие.
Американската музикална индустрия – водена от звукозаписните компании Sony Corp., Universal Music и Warner Music Group – е напът да запише третата си поредна година на растеж. Това повиши стойността на звукозаписните фирми и музикалните издатели, убеди най-големите технологични компании в света да инвестират повече в музика и доведе до редица трансакции, свързани с играчи, които искат да станат част от този бум.
Директорите на звукозаписни компании смятат, че все още е рано за празнуване, тъй като продажбите все още са само част от онези, които индустрията видя по време на пика на продажбите на дискове. Приходите от подкрепен от реклами стрийминг в YouTube и Spotify все още са малки, а RIAA смята, че има проблем със стойността. Въпреки че продажбите от платени абонаменти са се увеличи до поне 650 млн., общите приходи от стрийминг с реклами все още са само част от този ръст.
„Индустрията продължава да се възстановява, макар че все още е далеч от пика в края на 90-те години“, коментира Джош Фриландър, старши вицепрезидент на RIAA по стратегически анализ на данни.
Spotify и Apple Music накараха милиони хора, които купуваха сингли и слушаха безплатно музика, да станат абонати на платена услуга. Повече от 30 млн. души в САЩ плащат за музикални абонаменти. Това е над три пъти повече спрямо 2015 г.
Стриймингът е донесъл 62% от общите приходи на индустрията през първото полугодие.