Във време, в което технологиите променят бързо възможностите за гледане на филми и предлагат различни алтернативи, киното все пак остава предпочитано от киноманите. 70% от европейските филмови любител предпочитат да ходят на кино, отколкото да гледат филми у дома. Това сочи ново проучване на Mastercard за това как технологиите променят киното, съобщават от американската компания.
Резултатите сочат още, че 64% от анкетираните от различни градове харесват идеята за подобрено преживяване при гледане на филм в бъдеще.
Проучването, което е направено с представителна извадка от седем големи града - Берлин, Истанбул, Лондон, Мадрид, Москва, Париж и Рим, беше представено на филмовия фестивал в Кан. То изследва нагласите за гледане на филми на 2125 жители от въпросните места.
Данните показват, че киното е третата най-любима културна дейност на респондентите след пътуването и храненето навън. За жителите на Париж и Рим обаче киното е на второ място, като е изпреварено единствено от пътуванията.
Анкетираните жители на Рим пък най-често посещават кино, като 41% от запитаните твърдят, че ходят на кино поне веднъж седмично. Веднага след тях се нареждат Москва и Париж, от които 38% от респондентите заявяват същото. Във френската столица пък са концентрирани най-запалените кино фенове. 8 на сто от анкетираните твърдят, че посещават киносалон повече от веднъж седмично.
Запитани какви чувства предпочитат да усещат по време на филмова прожекция в кино, отговорите от всички седем града се обединяват около желанието да се посмеят. Веднага след това се нареждат желанието да бъдат изненадани и да се размечтаят.
Проучването показва, че комедията е любимият жанр, следван от екшъна и драмата. Но то разкрива и няколко ясни географски различия. В Лондон хората предпочитат драмата, докато в Истанбул харесват повече научната фантастика.
Но независимо от географското положение, ясният отговор за най-хубавото място за гледане на филм остава киносалонът. Запитани къде си представят, че ще гледат филми след 10 години, анкетираните посочват на първо място иновативни пространства като високотехнологични мултиплекси, където зрителското преживяване ще е по-добро.
Проучването е представено на кръгла маса в Кан, организирана от Mastercard, по време на която са коментирани сегашното и бъдещото състояние на киното като преживяване.
„Въпреки, че ходенето на кино е преживяване, което е далеч от изчезване, киносалоните трябва да се адаптират към новите очаквания на публиката“, коментира Ник Виварели, журналист в списание Variety. „Кината сами по себе си трябва да вдигнат нивото на оборудването си, за да направят преживяването дори още по-уникално и различно от това, което публиката може да преживее у дома.”
Според Лиса Неселсън пък кино преживяването трябва да се запази. По думите ѝ тук вниманието пада върху младите зрители, тъй като киното отваря нови хоризонти на мислене, нови асоциации, които повлияват на живота на по-късен етап.