Попитайте бутик за луксозни стоки във Франция или Италия кои са неговите топ клиенти и отговорът вероятно няма да е френските или италианските купувачи. Основните покупки са дело на китайските туристи, които харчат значителни суми в чужбина, пише Quartz.
Китайските потребители са сред най-важните, ако не са и най-ключовите клиенти на голяма част от големите международни луксозни марки. В глобален план те харчат около 30% от всички средства, плащани за лични луксозни стоки, но години наред правят повечето си покупки извън Китай.
Една от основните причини да се сдобиват с чанти Louis Vuitton и с обувки Prada, докато са на ваканция, е фактът, че тези стоки се предлагат на много по-високи цени в родната им страна. Пазаруването в Европа е много по-евтино, ето защо много китайци възприемат континента като „най-големия аутлет“, посочват от Bain & Company.
В скорошна бележка до инвеститорите Exane BNP Paribas разглежда ценовите разлики в отделните региони и разкрива, че луксозните стоки в Китай струват с 21% повече спрямо средната цена в света. Във Франция и Италия например те са с 22% по-евтини.
Exane сравнява 4 846 продукта, които са достъпни на всички пазари. Компанията открива, че продуктите на Balenciaga са с около 25% по-скъпи в Китай спрямо цените във Франция. Тези на Louis Vuitton пък струват с около 50% повече, докато тези на Armani са със 70% нагоре.
Разликата в цените е резултат предимно от китайските данъци и такси, както и от разходите за дистрибуция на отделните брандове в Китай, според Fortune Character Institute.
Европейските магазини станаха силно зависими от китайските си клиенти. Анализаторите от Exane посочват, че чуждестранните покупки, не само тези на китайците, представляват около 70% от продажбите на луксозни стоки в Италия и Франция, както и над 50% във Великобритания и Швейцария.
Освен това на места като Европа и САЩ има доста хора, които купуват от името на свои клиенти, намиращи се в континенталната част на Китай.
Дисбалансът между китайските купувачи, които пазаруват в чужбина, и тези, пазаруващи у дома, най-сетне се променя, макар и слабо. През миналата година, за първи път от 2001 г. насам, темпът на растеж на разходите за луксозни стоки е бил по-голям в Китай, отколкото в чужбина. Китайското правителство работи по въпроса с купуващите от името на китайците, така че да се насърчат покупките вътре в азиатската страна. Същевременно терористичните атаки успяха да повлияят негативно на туризма в Европа.
Според Exane ценовата разлика вероятно ще се свие, макар и не толкова бързо. Това ще се случи благодарение на търсенето от страна на средната класа, както и заради прозрачността на цените, предлагани в интернет, допълват анализаторите.
Като цяло увеличаващата се средна класа в Китай може да започне да се радва на по-добри цени у дома, но за най-добрите сделки все пак ще се нуждае от самолетен билет.