С население от 1,4 млрд. души и нарастваща средна класа, Китай е особено плодотворно място за операторите на тематични паркове. Тежкото положение на един от проектите в североизточната част на страната обаче подчертава, че геополитиката може да попречи на успеха на чуждестранни играчи като Disney, пише CNBC.
До този момент Disney се радва на добри резултати в Източна Азия. Мики Маус все още изяжда част от дела на Hello Kitty в Япония, където представянето на Tokyo DisneySea и Disneyland изпревари това на местни играчи стоящата за Hello Kitty – Puroland, както и Nagashima Spa Land.
Тази седмица Disney обяви благоприятни данни за посещаемостта на единствения си тематичен парк в континенталната част на Китай, на фона на въпросите, свързани с възможностите за търговска война между двете най-големи икономики в света.
Геополитическите рискове за операторите на тематични паркове бяха подчертани в сряда, когато южнокорейският конгломерат Lotte разкри, че китайското правителство е решило да спре строежа на тематичен парк, струващ 3 трлн. вона (2,6 млрд. долара). Ходът е смятан като отмъщение срещу ползването на усъвършенствана американска противоракетна система от Сеул, което подчертава какви са рисковете за компаниите, работещи в страни с комунистически режим.
Пред CNBC анализаторът на Motley Fool Дейвид Крецман посочва, че търговските политики на президента Доналд Тръмп все още са „голяма неизвестна“ за Китай.
"Това представлява риск за Disney и други компании. В този случай трябва да помним, че Disney наистина е глобална компания. Очевидно, тя е вложила много в Disneyland в Шанхай... и Disney има тесни връзки с китайското правителство и с китайското общество, като цяло, за да стигне до тази позиция“, допълва той.
Залозите за Disney в Китай са големи. От откриването на парка в Шанхай през юни миналата година, той е приветствал над 7 млн. посетители, обяви главният изпълнителен директор Боб Айгър.
"Пълна търговска война с Китай ще нанесе удар на бизнеса на Disney и на бизнеса като цяло. Това е нещо, с което смятам, че трябва да сме особено внимателни“, коментира още мениджърът.
Според World Travel Market и Euromonitor приходите от продажби на парковете в Китай ще достигнат 12 млрд. долара до 2020 г., изпреварвайки САЩ и Япония, които в момента са най-големите пазари.
И не става дума само за Shanghai Disneyland: Други 60 тематични парка се строят в момента, което заплашва традиционните места за забавление в Хонконг – Disneyland и Ocean Park.
Други американски компании също насочват поглед към китайския пазар, включително NBCUniversal на Comcast и Six Flags.
Според класацията на Themed Entertainment Association и инженерната фирма AECOM четири от десетте най-посещавани тематични паркове в Азия през 2015 г. са базирани в континенталната част на Китай и в Хонконг.
Изправен пред опасността от намаляване на броя на посетителите Хонконг агресивно подобрява своите паркове с нови функции и забавления, включително хотели, културни атракции и камиончета с храна.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Коледни подправки за баланс на кръвната захар
Американските суперносачи отново са в сила в Тихия океан
Задържаха над 180 000 къса нелегални цигари край "Дунав мост 2"
Синът на Нели и Ашанти вече е проходил
Какво знаем за руската офанзива в Сиверск, ключов пост в Донбас ВИДЕО