IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Младите индийци купуват по-малко злато от родителите си

Златото е особено популярно в страната и за украшения, и като инвестиция

17:35 | 27.01.17 г.
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Родените между началото на 80-те и средата на 90-те, или т.нар. millenials, на втория по големина пазар на злато в света не купуват по начина, по който техните родители го правеха, пише Quartz.

Демографската промяна в Индия започва да личи в навиците за пазаруване в страната, която купува 663 тона злато годишно, посочва се в януарския доклад на Световния съвет по златото (WGC). Лидер е Китай със 700 - 750 тона.

По-младите индийци не мислят като своите родители по отношение на златото. „По-младото поколение купувачи в градовете е изкушено от други продукти. В резултат на това златото се конкурира с дизайнерски и луксозни модни стоки, както и със смартфоните, когато става дума за сериозни покупки“, посочва докладът.

Индийските домакинства залагат на златото както за украшения, така и като инвестиция. Това е неделима част от традициите за сватби, религиозни церемонии и други ритуали.

В действителност на сватбите се падат около 40% от всички продажби на злато в страната. Обикновено пикът на купуването на злато е през периодите април-юни и септември-януари.

Популярността на традиционните празници обаче намалява сред младите хора в градовете.

„Първо, хората отдават по-малко значение на културните събития. Второ, по-младите жени, които търсят украшения на по-ниски цени, се увеличават“, коментира С. Субраманиам, главният изпълнителен директор на Titan. Към юни 2016 г. Titan е един от най-големите търговци на дребно на златни бижута в Индия, който продава под марката Tanishq.

От своя страна, търговците се адаптират. През последните няколко години големите играчи като Titan и Malabar Gold пуснаха подбрандове, като Mia и Starlet, насочени към младите дами. Тези продукти обикновено са по-леки и по-стилни. Въведени са и нови маркетингови и рекламни стратегии.

Освен това една нова категория от играчи – онлайн търговци като Bluestone и Melora, отварят пазара за по-младите купувачи, които експериментират повече. По-голямата част от тези търговци са насочени към жените между 25 и 35 години.

Междувременно традиционните търговци също навлизат в онлайн бизнеса. През май 2016 г. Titan обяви придобиването на мажоритарен дял в CaratLane, онлайн търговец на бижута.

Тази промяна в потребителските предпочитания се случва в момент, в който индийският пазар на бижута се бори със спад в търсенето, който достигна седемгодишно дъно през 2016 г. И въпреки това има 500 млн. индийци под 25-годишна възраст, което означава и много предстоящи сватби.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:34 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още