Фред Уилсън, който е член на Борда на директорите на SoundCloud, твърди, че дигиталната музика е достигнала инфлексна точка и повечето потребители са готови да се насочат от притежаването на музика към онлайн стрийминга. Дори и звукозаписните компании да продължават да взимат голям дял от приходите им, “платформите, които успеят да стигнат до финалната права, ще имат чудесен бизнес”, посочва Уилсън, позовавайки се на Amazon и Netflix като примери в други сфери.
Стрийминг услугите могат да предложат на изпълнителите по-големи отчисления, отколкото сделките със звукозаписните компании. Големите лейбъли получават около 0,05 цента всеки път, в който някоя песен се стриймва, а изпълнителят получава около 15% от това, допълва Мълиган.
През миналата година певецът Франк Оушън се споразумя директно с Apple Music за пускането на албума му “Blonde”, като реално прескочи Universal Music Group.
“До голяма степен това е знак за онова, което се задава”, твърди Стивън Уайт, главен изпълнителен директор на Dubset.
Все още не е ясно дали SoundCloud Ще успее да се възползва от това, че е сред пионерите в тази промяна в дистрибуцията. През 2014 г., преди Apple Music да се появи, SoundCloud се е подготвяла за битка с платената абонаментна услуга на Spotify, която струва 10 долара на месец, като разработвала услуга за 4 долара на месец, твърди бивш мениджър на компанията, който се е занимавал с този проект.
Идеята да стане по-евтина от Spotify беше голям залог за компанията, посочва още той, а разработчиците на услугата са пуснали бета версията ѝ сред служителите, докато са чакали споразумения със звукозаписните компании.
В крайна сметка идеята не проработила. Две от най-големите звукозаписни компании - Universal Music Group и Sony Music, цели две години не са дали подкрепата си. До март, когато SoundCloud Go най-сетне беше пусната. Тя струва 10 долара на месец, а не 4 долара, а библиотеката ѝ от 15 млн. професионални произведения е наполовина на тeзи на Spotify и Apple Music.
Фред Уилсън твърди, че SoundCloud не получава достатъчно заслуги. Тя е първата компания след YouTube, която се развива от платформа за създадено от потребителите съдържание към превръщането си в лицензирана услуга.
“Трябва да работим много, за да преодолеем огромните предизвикателства и да преминем през това”, коментира той. “Виждам компанията като такава, която излиза от период на предизвикателства, а не като такава, която влиза в него”.
С толкова скъпи сделки за права е трудно дори за топ стрийминг компаниите да експериментират с бизнес модели, които биха могли да се докажат като успешни.
“Световният стрийминг пазар е надпревара между двама”, коментира Мълиган. Той залага на Spotify и Apple.
Още технологични новини вижте в материала на Bloomberg TV Bulgaria!