Бионсе започна да управлява самостоятелно около 2013 г., твърдят наблюдатели. Тя започна по-внимателно да подбира работата си, отказвайки се от партньорството с L’Oreal например. Звездата спря да говори с медиите и пое в ръце всичките си дейности, дори и проверките на своите рекламни снимки.
При пускането на албума си “Beyonce” през 2013 г., певицата настоя да не издава сингъл. Тя заложи на необичайната стратегия да заснеме клип към всяка една от песните в албума. За целта беше нужно доста време, а годината изтичаше. Parkoowd и Columbia обаче заложиха на тази изненадваща стратегия.
“Честно казано, наистина нямахме време да създадем традиционен план, така или иначе”, твърди председателят на Columbia Records Роб Стрингър.
Албумът “Lemonade”, който излезе през април и за който се твърди, че е посветен на Джей-Зи, превърна Бионсе от поп звезда в поп културна икона. Нейното “Formation World Tour” - първото ѝ световно самостоятелно турне, се конкурира с това на Брус Спрингстийн за короната за най-печелившо международно турне. Очаква се продажбите на билети да донесат около 260 млн. долара според Pollstar. През юли Forbes изчисли, че Бионсе е спечелила 54 млн. долара през предходната година.
Като се има предвид огромното влияние на Бионсе в развлекателната индустрия, единият от въпросите, които стоят на дневен ред, е дали тя няма да скъса връзките си и да стане напълно независима. Нейните албуми са част от партньорството ѝ с Columbia Records, но “Lemonade” е последната част от всичко това, твърдят високопоставени представители на музикалната индустрия. Columbia и нейната компания майка Sony са полезни по чисто практически причини, като световната дистрибуция на физически албуми, но Бионсе може лесно да намери финансиране от другаде, коментират въпросните източници.
Не е лесно да се жонглира с толкова много роли - изпълнител, главен изпълнителен директор, ръководител на лейбъл, режисьор, предприемач, политически активист.
Рап магнатите Пъф Деди и Джей-Зи създадоха успешни звукозаписни компании, но редица звезди се провалиха. Да не забравяме, че Бионсе и Джей-Зи имат и друго занимание - 4-годишната им дъщеря Блу Айви.
И все пак Бионсе вероятно вече има планирана стратегия след “Lemonade, твърди нейният баща. По думите му тя със сигурност има и дългосрочна стратегия в главата си.
Някои смятат, че Бионсе се фокусира повече върху филмите - като режисьор, продуцент и актриса. Както “Lemonade”, така и “Beyonce” бяха определени като “визуални албуми”, тъй като бяха комбинирани с амбициозни видео проекти. Тази стратегия потвърждава факта, че младите музикални фенове не просто слушат музика, те гледат, твърдят представители на индустрията.
Артистичният, дълъг един час филм “Lemonade”, чиято премиера беше по HBO, предизвика фурор сред феновете на Бионсе. Филмът, който е режисиран отчасти от Бионсе, успя да покаже способностите на Parkwood.
Дългите филмови проекти на Бионсе може да са само началото. С времето хората ще разберат, че Бионсе “ни е научила да виждаме музиката”, допълва баща ѝ.