IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Холивуд в битка за китайски актьори

Големите компании търсят начини да спечелят вниманието на публиката в Китай, но не винаги успяват

10:48 | 22.09.16 г.
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Това лято продуцентите на предстоящия римейк на „Джуманджи“ се обърнаха към агенциите за таланти с молба – търсеха китайски актьори за филма си, пише Wall Street Journal. Жени или мъже? Без значение. За каква роля точно? Също не беше ясно.

"Искаха да имат китайски елемент. Не знаеха точно какъв да е“, коментират от една от агенциите за таланти.

Това е друг пример за новите начинания на Холивуд – намирането на китайски актьори, които да играят в американски филми в опит за привличане на китайската публика. Това се случва в момент, в който Китай може да си извоюва най-големия боксофис в света в рамките на следващите няколко години.

Тази тактика доведе до смесени резултати.

Китайската публика подкрепя местни актьори, които получават значими роли в холивудски блокбъстъри, както родената в Шанхай актриса и поп певица Angelababy, която получи роля в „Денят на независимостта: Нова заплаха“ това лято. Част от усилията за привличане на китайските фенове обаче не постигат успех.

Когато китайската суперзвезда Фан Бинбин игра в „X-Мен: Дни на отминалото бъдеще“, тя имаше само една реплика: „Времето изтича“. Местният държавен вестник Beijing Daily писа през 2014 г., че и предишната ѝ роля в китайската версия на „Железния човек 3“ е „доста срамна“. Въпреки че нейната част в „X-Мен“ беше много по-значителна, тя все пак предизвика спорове след премиерата.

Twentieth Century Fox – студиото, което стои зад филма, отказва да коментира въпроса.

Китайските зрители дори имат определение за актрисите, които играят малки роли в западни филми: „вази за цветя“.

Китай е вторият най-голям пазар на филми в света, като от началото на годината досега билетите за кино, продадени в страната, са на стойност 5 млрд. долара според EntGroup. За сравнение, в САЩ сумата е 8,1 млрд. долара. След години на силен растеж през тази година продажбите на билети в Китай са в застой, макар че все още се очаква да надминат тези в САЩ през следващите няколко години.

До момента близо 57% от общите постъпления в китайския боксофис са от местни филми. Продажбите за първата половина на 2016 г. показват тенденция, която притеснява Холивуд. На внесените в Китай филми се падат 46,9% от продажбите на билети за въпросния период в сравнение с 53,5% миналата година.

Повече китайски филми привличат местните зрители в мултиплексите, а това увеличава нуждата на Холивуд да намери нови начини да ги отведе в киносалоните.

Тина Ю, базиран в Пекин консултант, твърди, че не би гледала филм, само защото в него участва китайски актьор. 
„Повечето от тези китайски звезди, особено актрисите, участват във филмите като „вази за цветя“, коментира тя. „Аз гледам филм заради историята му“, допълва тя.

Няколко предстоящи продукции, като „God Particle" и следващия филм от поредицата „Междузвездни войни“, включват относително неизвестни за западната публика актьори, които обаче имат огромна база от фенове в Китай.

За самите актьори осигуряването на правилната роля в холивудски филм „отваря вратата към славата в западния свят“, твърди Дарън Богосян, агент от United Talent Agency (UTA), която представлява китайски звезди като Angelababy.

"Ако си известен в Америка, значи си известен по целия свят. Ако си известен в Китай, известен си само в Китай“, коментира Богосян.

UTA и други големи холивудски агенции за таланти са си създали китайски подразделения, за да представляват местните таланти.

Същевременно китайските звезди могат да помогнат на Холивуд да се ориентира в рестриктивните регулации на Китай. Американските студиа се сблъскват с ограничения, свързани с това как могат да рекламират филмите си в страната.

Една от тактиките на компаниите е да наемат китайски поп звезди, които имат множество последователи в социалните мрежи. Идеята е въпросните знаменитости да записват тематични песни за филми, а записите да се пускат по местните радиа и де факто да служат като реклама.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:44 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още