В продължение на години двуцифрените ръстове на печалбата бяха норма за Lego. Затова беше изненада, когато във вторник датският производител на играчки отчете спад на печалбата си за първата половина на годината, пише Quartz.
Компанията има добро обяснение за свиването с 1,8%. Тя наема и инвестира като луда. Близо един на всеки четирима служители от всичките 18 500 е бил нает през последните шест месеца. През същия период отвори врати и нов завод в Китай, а компанията разшири своите фабрики в Унгария и Мексико.
Освен това има и признаци, че има търсене, което да оправдае тази инвестиция. Приходите са нараснали с цели 11% през първото полугодие, което компанията отдава на иновациите в своите продуктови линии.
Главният финансов директор на Lego Джон Гудуин посочва, че разходите ще засегнат печалбата в краткосрочен план, но всичко това е част от дългосрочния ѝ план да достигне до повече деца в повече части на света в бъдеще.
Една от причините Lego да може да се справи с такава голяма инвестиция е, че нейните конкуренти Hasbro и Mattel трябва да отговарят на очакванията на своите акционери всяко тримесечие, докато Lego е контролирана от една фамилия.
„Въпреки че генерирането на печалба от бизнеса е важно, семейните ценности са по-важни“, коментира главният изпълнителен директор на Lego Йорген Виг Кнудсторп по-рано тази година.
Дори и така датският производител се доказа като изключително добра в правенето на много пари от конструктори. Дори и с допълнителните разходи нейните приходи от продажби и печалбата ѝ успяха да надминат тези на Hasbro и на Mattel.
Това е голям обрат на съдбата. Преди десетилетие Lego беше близо до банкрута. Тогава тя имаше близо толкова служители на пълно работно време, колкото и Hasbro. Сега е три пъти по-голяма от нея. И въпреки че Mattel е наела много повече хора, Lego е по-ефективна, с по-високи приходи и печалба на служител. Ако най-новите инвестиции се отплатят, нейните конкуренти могат да останат още по-назад.