- Кои са основните канали за маркетинг, на които залага Fashion Days?
- Fashion Days е компания, която инвестира сериозно в маркетинг, като през последните години се позиционираме като един от големите рекламодатели в региона. Стратегията ни интегрира различни канали, чрез които да достигнем до максимален брой потребители - както настоящи, така и бъдещи, позволявайки ни да се утвърдим като пазарен лидер в държавите, където присъстваме.
Маркетинговият ни микс включва телевизия, онлайн, радио, външна и печатна реклама, допълнени от PR и BTL активности. От огромно значение за бизнеса са дигиталните ни кампании, които включват както традиционни формати, така и по-смели решения. Директната реклама (е-mail нюзлетър, push нотификации, sms, вложки в пратките) също дава изключително добри резултати. Стратегически фокус за нас остават и социалните мрежи, където генерираме таргетирано съдържание за различните потребители.
Стремим се да достигнем до аудиторията през повече от един канал и съобразно целите на отделните ни кампании. Когато таргетът е силен ръст на продажбите при комерсиални събития (Black Friday напр.), залагаме на канали, които ни носят мигновен бум на трафика, докато за по-имиджовите си кампании обикновено използваме и силно офлайн присъствие. Модният бизнес е изключително специфичен и изисква добър баланс между вдъхновяващо позициониране на бранда и силни комерсиални активации. Относно онлайн търговията това, което смятам за безценно, е възможността в реално време да се отчитат резултатите от всички тези активности и канали и да коригираме плана, където е нужно.
- Компанията активно използва имейл маркетинга. Можете ли да разкриете какви са резултатите от него - брой посещения на сайта вследствие от получени имейли?
- Електроният ни newsletter e сред най-силните генератори на трафик към магазина, следователно и на продажби. Голяма част от потребителите ни активно използват този канал на ежедневна база и резултатите са впечатляващи. За последното тримесечие близо 30% от продажбите ни на всички пазари идват именно оттам – през десктоп или мобилни устройства. Освен продажби, това, което мерим като индикатори на този канал, включва още Open Rate, Click Rate, Conversion Rate и т.н.
- Смятате ли, че имейл маркетингът ще остане в миналото, както прогнозират мнозина?
- Не смятам, че сме достигнали края на e-mail маркетинга. Този канал в момента изживява своята фаза на зрялост и категорично дава добри резултати. Това, което ще го задържи на високо ниво, е разпространението на качествено и таргетирано съдържание. Клиентите ценят високо персонализирани съобщения, базирани на техните навици и предпочитания.
Категорично смятам, че масовите “спам” съобщения, изпратени до милиони хора, не дават добри резултати, дори биха могли да имат обратен ефект. Това, което се опитваме да правим, е все по-прецизно сегментиране на нашата клиентска база. Все по-често имаме кампании, които са ексклузивни само за определени потребители и вярвам, че това е правилната посока. Контекстуалният маркетинг (contextual marketing) е бъдещето на този канал.
- Какви резултати показва мобилното Ви приложение от гледна точка на посещенията и процента на покупките, извършени през него?
- Към момента Fashion Days има 3 мобилни приложения – за потребителите, които използват iPhone, iPad и Android, и ги пуснахме на пазара в точно тази последователност. Резултатите следват устойчива тенденция на ръст, като за България през последните месеци близо 40% от всички поръчки са направени именно през приложенията ни за мобилни устройства.
Паралелно данните от Consumer Barometer на Google вече показват, че 53% от населението използва смартфони, а 26% - таблети, така че развитието на онлайн пазаруването чрез мобилни приложения е естествен процес. Интересно наблюдение е, че през летните месеци имаме дори по-висок ръст, защото потребителите по-често са в движение и предпочитат този канал.
преди 8 години Нямаш си идея за какво говориш. Въпросния сайт е втория по обороти в онлайн търговията в България. И като приемем, че първия е собственост на същата група но в друг сегмент, положението става много тъжно защото български фирми не можаха да се наложат и в тази пазарна ниша. Въпросните "5 годишни" са голям екип, който много по-добре от теб знае какво прави след като това носи на фирмата си много, много милиони.Не ги хваля, казвам го с огромно съжаление защото по този начин стотици милиони изтичат от България, не само през тези румънци но и в други онлайн търговци от Полша, Унгария и др, които се наместиха на българския пазар с локализирани сайтове. Повечето българи пазаруващи от там дори не си дават сметка, че това не са български фирми и повечето стоки дори не са в Бългаия а в изнесени складове, но за тях са важни само по-ниските цени и това е разбираемо. За съжаление заради мащабите на тези фирми и огромните им обороти, никой в България не може да им бъде конкурент. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Милата, как само се старае да си изкара заплатата! Направо трагично писание на моменти! А като отвориш сайта, и видиш кофти началните страници, които вероятно са правени от хлапе на 5 години, ти става лошо! Айде нема нужда от разни кухи *** които ни казват какво да харесваме! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години От подобни сайтове пазаруват 90% жени, тъй че ще е по-добре вие да направите PR акцията. Ако можете да го докарате на сантиметри. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Преждекоментиращите:Ееееее, сексисти такива.Не пропускате да закачите нито една красива жена. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години "За предстоящата ни есенно-зимна кампания планираме микс от традиционни и иновативни канали, силна PR активация"Заре, бих си направил труда да кликна на тоя сайт Фешън.. кво беше там дейз, ако беше подбрала друга снимка от личен архив. Подсказка - от плажа ;) Щото така ми идва палко постничка ПР акцията отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Вярно е хубава девойката, ама..."Това са сериозни цифри" ...в същност не са сериозни цифри, а сериозни числа. отговор Сигнализирай за неуместен коментар