IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Луксозните модни брандове засилиха битката си с фалшификатите

Модните марки завеждат все повече дела срещу предполагаеми фалшификатори на стоките им

15:24 | 16.08.16 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Луксозните брандове стават все по-агресивни в завеждането на дела срещу предполагаеми фалшификатори, коментира The Wall Street Journal.

След години дебати в луксозната индустрия за това как публично да се реши проблема с фалшификатите, все повече имена от луксозните брандове – от Gucci до Moncler и Alexander Wang съдят продавачи на имитации както в Китай, така и на Запад. Световните марки се борят с експлозията от фалшифицирани техни продукти в електронната търговия и социалните медии.

Модният бранд Alexander Wang, който заведе дела срещу собствениците на 459 сайта, продаващи имитации на негови чанти, обувки и дрехи миналата година, спечели дело за 90 млн. долара този месец в окръжен съд в Ню Йорк. Съдът замрази сайтовете и прехвърли домейните им – много от които от Китай, в ръцете на дизайнерската къща.

Делата са „стратегическа промяна“ за компаниите, които невинаги говорят за битката си срещу фалшификатите, казва Паоло Бекончино, базиран в Пекин консултант за юридическата компания Squire Patton Boggs, която представлява дузина западни марки в съдебни дела. В миналото много брандове се фокусираха основно върху внезапни проверки и конфискуване на имитации с цел затваряне на съмнителни производители и продавачи. Някои обаче поставиха под съмнение колко ефективна е тази тактика за спирането на производството на фалшиви стоки.

Луксозните имена все повече обмислят дела заради нарастващата продукция на фалшификати, ръста им в интернет и връзките с мрежите за организирана престъпност, казва Делфин Сарфати-Собрейра, генерален директор на групата за борба с фалшификати Unifab.

Може да бъде трудно да се разбере кой точно продава имитациите и съответно да бъде съден, затова понякога брандовете наемат детективи и адвокати. Няма данни за това колко марки подават искове срещу фалшификатори.

Въпреки това в Китай – източник на почти две трети от имитации за 1,2 млрд. долара, хванати от американските власти през 2014 г., правителството създаде специални съдилища в големите градове, за да се справи с нарастващия брой дела, свързани с интелектуалната собственост.

Между 2005 и 2014 г. борят на гражданските дела в областта на интелектуалната собственост, подадени в китайските съдилища, са нараснали 9 пъти до 133 хиляди, а наказателните – десет пъти до 11 хиляди, сочи анализ на правителствените данни от Мартин Димитров, доцент в Tulane University в Ню Орлианс.

Тъй като увеличаващата се средна класа в развиващите се страни води до търсене на стоките от популярните брандове, опасението е, че имитациите ще накърнят репутацията им. Фалшификатите с по-високо качество могат да изядат и продажбите на оригиналните продукти.

„Доста лесно е да преживееш няколко фалшификата, ако те не отнемат твърде голям пазарен дял“, казва Харли Люин, партньор в McCarter & English, която представлява Alexander Wang и други големи брандове в делата им срещу фалшификаторите. „Но когато законният пазар на дребно става все по-стегнат и труден, стимулът да се справиш [с имитациите] става много по-належащ“.

В Китай производителят на луксозни якета Moncler спечели дело през ноември срещу компания, която продава якета с логото на италианската компания.

Gucci и други луксозни брандове, собственост на базираната в Париж компания Kering, засилват и юридическата си битка срещу вписаната на Wall Street Alibaba и търговските ѝ сайтове заради продажбата на имитации в платформите за електронна търговия на китайския гигант.

Американски съдия отхвърли част от делото този месец, твърдейки, че Gucci и други ищци „не са успели да докажат съществуването на заговор“ между Alibaba и търговците в платформите ѝ. Решението на съдията обаче не засяга други части на делото, в което обвиненията са, че Alibaba насърчава продажбата на фалшификати на сайтвете си.

Засега от Gucci, Alibaba и Moncler не предоставят коментари.

Макар че модният бранд Alexander Wang “предпочита да избягва конфронтации и да решава въпросите по взаимно съгласие“ при дела с предполагаеми фалшификатори, компанията промени позицията си заради ръста на имитации в интернет, особено в Китай, казва Люин, който представлява марката.

„След години игра на гоненица, Alexander Wang реши да действа по-агресивно, тъй като фалшификатите на продуктите му се увеличават заедно със собствения му растеж“, допълва Люин.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:15 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още