За Олимпийските игри в Лондон през 2012 г. McDonald’s създаде най-големия си ресторант в историята, огромна сграда с тапицирани столове, дървени подове и балкон, гледащ към Олимпийския парк.
Основният обект на McDonald’s в Рио представлява само малка част от всичко това. Дори няма места за сядане и се сервира само сладолед. Изборът на компанията разкрива отличителната черта на игрите в Рио - слабото присъствие на големите олимпийски спонсори, пише в свой анализ Wall Street Journal.
Улиците на Рио де Жанейро не са изпълнени с брандирани автобуси. Билбордовете на спонсорите и промоциите се губят в този цветен град.
В Олимпийския парк малки лога на Coca-Cola красят масите и менютата, докато щандовете с напитки се състоят от количка с един или двама души обслужващ персонал.
В Рио спонсорите се сблъскаха с няколко предизвикателства, твърдят експерти - в това число свиването на икономиката, по-големите промени в маркетинговите стратегии, както и фактът, че събитията са разпределени в рамките на мегаполиса, вместо да са съсредоточени в Олимпийския парк, както беше в Лондон.
“Има усещане, че всичко е в по-малки количества, защото нещата са толкова разпръснати”, коментира Шон Макбрайт, изпълнителен вицепрезидент по спортовете на Ketchum Sports & Entertainment, който представлява спонсори като Procter & Gamble.
Това усещане се засилва от факта, че компаниите залагат повече на дигитален маркетинг и на социалните мрежи, които обикновено не са толкова видими.
“Няма съмнение, че повечето средства за реклама са отишли в социалните мрежи, вместо милиони за показване в Олимпийския парк”, коментира Майкъл Пейн, бивш маркетинг директор в IOC.
По-слабото присъствие на топ спонсорите на Олимпийските игри отразява чувствителната ситуация в Бразилия - икономическите тревоги и политическата нестабилност.
Няколко големи спонсори твърдят, че присъствието им съответства на това от предишните Летни олимпийски игри и отричат твърденията, че притесненията им относно сигурността и здравето са ги накарали да участват в значително по-малки мащаби.
По думите на говорителя на McDonald’s Дейвид Злотник компанията за бързи закуски, която има 33 постоянни ресторанта в Рио, е избрала да отвори само два обекта специално за Олимпийските игри, защото събитията са много разпръснати. Само 45% от състезанията се провеждат в основния парк, допълва той. Злотник посочва, че решението няма нищо общо със състоянието на местната икономика.
Говорителят на Coca-Cola, която спонсорира Олимпийските игри от 1928 г. насам, твърди, че компанията за безалкохолни напитки е инвестирала в маркетинга толкова пари, колкото и при предишното подобно събитие.


ГДБОП предупреждава за нова измама с автомобили
Хванаха за ден 21 шофьори с алкохол или наркотици
Румен Радев приема още две партии утре
"ДПС-НН": Охраната на Пеевски е от четирима служители на НСО, автомобилът е на партията
Хороскоп за 18 декември 2025
Прагматизмът, Саудитска Арабия и новите модели ще движат игрите и е-спортовете
Основателят на iRobot за фалита и роботиката, част 2
Основателят на iRobot за фалита и роботиката, част 1
Кен Грифин: Европейските пазари не са достатъчно дълбоки и силни
САЩ търси съюзниците за приближаване на AI веригите на доставки
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Радев: Дълги години се твърдеше, че младите хора у нас не се интересуват от политика
След делфина във Венеция се появи и тюлен монах
Вучич иска информация от Русия за смъртта на представител на сръбска компания
Ник Райнър може да получи смъртна присъда за убийството на родителите си
Михайлов: Ще има достатъчно българско свинско за празниците