Ново проучване на корейския производител на потребителска електроника Samsung Electronics (319 000 служители в 84 страни и годишни приходи от продажби за 196 млрд. долара за 2015 г.) изследва как промените във футбола влияят на продажбите на телевизори.
Данните показват, че всеки пети европеец гледа средно по 468 часа футбол по телевизора всяка година. Това се равнява на 28 080 минути или 62 работни дни, прекарани в гледане на този спорт.
Оказва се, че почти половината (44,49%) от мъжете в Европа гледат футбол три или повече пъти седмично, а близо 50% от жените и 43% от мъжете на Стария континент твърдят, че футболистите са подобрили външния си вид през последните 15 години.
В резултат на по-високите си изисквания за зрителско изживяване почти всеки втори в Европа планира да инвестира в нов телевизор, специално заради спортните събития през това лято. 48,84% от пълнолетните хора в Европа планират покупка на телевизор, за да гледат спортните събития през това лято – Европейското първенство по футбол във Франция и Олимпийските летни игри в Бразилия.
Трите най-големи разочарования, с които се сблъскват пълнолетните зрители в Европа, докато гледат футбол вкъщи, са следните: невъзможност да идентифицират отделните играчи (28,53%); невъзможност да видят топката, когато преминава от участъци, огрени от слънчева светлина, към сенчестите части от терена (21,47%) и твърде малък екран (9.8%).
Подобренията в качеството на картината влияят както на зрителските навици, така и на имиджа на футболистите. Повече от две трети (67,78%) от хората отбелязват, че външният вид на играчите се е подобрил през последните 15 години, докато почти една трета (32,23%) от европейските мъже черпят вдъхновение за стила си от футболистите.
Проучването е извършено от One Poll в периода от 19-ти до 30-ти май 2016г. между 9000 възрастни от 10 европейски държави (Франция, Германия, Италия, Полша, Португалия, Румъния, Испания, Швеция, Швейцария и Обединеното кралство).