IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Музикалната индустрия генерира ръст след две тежки десетилетия

Стриймингът е най-бързо развиващият се източник на приходи в индустрията

20:41 | 18.04.16 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: www.pixabay.com</em></p>

Снимка: www.pixabay.com

Както и през предходните години, и през 2015 г. се запазва тенденцията за спад на приходите от продажбата на физически носители на музика. Спадът е по-бавен от този за предишни години. През миналата година той е достигнал 4,5%, докато година по-рано е бил 8,5%. През 2013 г. той е бил още по-голям – 10,6%.

Същевременно секторът все още генерира 39 на сто от общите приходи в световен мащаб и е основен избор на потребителите в някои основни пазари. За Япония делът е 75%, в Германия – 60%, а във Франция – 42%. На почти всички пазари и през тази година се наблюдава растеж на търсенето на плочи, което е един от факторите за забавянето на спада на търсенето на продажбите на физически носители на музика.

Според IFPI постигнатите през миналата година резултати са добри за музикалната индустрия, но и за самите потребители. Но от друга страна във възстановяването на пазара се забелязва една фундаментална слабост – отчетените рекордни нива на потребление на музика не се възвръща под формата на съответстващите ѝ възнаграждения към артистите, звукозаписните компании и авторите.

Тук става дума за голяма разлика между приходите, които някои онлайн платформи генерират и възнагражденията, които те изплащат на правоносителите. Тя се появява, защото част от големите дигитални услуги успяват да заобиколят нормалните правила, които прилагани при лицензирането на музика.

Услугите, при които потребителите качват съдържание, често отказват да лицензират музиката на платформите си или се лицензират при изкуствено занижени нива заради ограничената отговорност, която носят.

Тя беше въведена от европейското и американското законодателство още в ранните дни на интернет ерата. Всичко това води до объркване на пазара, нелоялна конкуренция между различните стрийминг услуги, артисти и звукозаписни компании, които не получават достатъчно възнаграждения.

Българската асоциация на музикалните продуценти (БАМП) потвърждава, че всички тези тенденции се пренасят и на местния пазар. Данните за 2015 г. сочат, че и в България приходите от дигитални услуги растат, макар че нивото е доста по-ниско от това, което се наблюдава в голяма част от държавите в Европейския съюз.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:02 | 12.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още