Anglo American обяви във вторник, че подразделението за диаманти De Beers, на което тя е мажоритарен собственик, се радва на значително подобрение на продажбите на необработени диаманти тази година, след като през миналата компанията предприе действия по ограничаването на производството и намаляване на запасите от шлифовани диаманти, пише Wall Street Journal.
За втори път в историята си De Beers, която е един от най-големите производители на нешлифовани диаманти в света и беше най-големият източник на печалба за Anglo America през 2015 г., разкрива повече детайли за своите продажби на необработени диаманти. Целта на този ход е да се увеличи прозрачността в индустрията.
De Beers е генерирала 610 млн. долара от предварителни продажби на нешлифовани диаманти по време на втория цикъл на продажби през 2016 г., който приключи на 29 февруари. Сумата е над тази от първия цикъл през януари, която достигна 545 млн. долара. Всичко това се случи след стартирането на две рекламни кампании за покачване на продажбите на диаманти в Китай и САЩ по време на коледните и новогодишните празници.
Въпреки по-добрите резултати компанията ще остане по-предпазлива в периода по възстановяването на продажбите, коментира главният изпълнителен директор на De Beers Филип Мелие.