Walt Disney е най-влиятелната марка в света, благодарение на роботи като R2-D2 и C-3P0, които помогнаха на компанията да се изкачи до първото място, след като нейният филм „Междузвездни войни: Силата се пробужда“ пожъна невероятен боксофис успех, твърди базираната в Лондон Brand Finance, цитирана от Ройтерс.
Само марката „Междузвездни войни“ е оценена на 10 млрд. долара, което означава, че Disney жъне плодовете от придобиването на Lucasfilm за 4 млрд. долара през 2012 г., според Brand Finance. Компанията прави класация на брандовете според това колко силни са те, отчитайки фактори като популярност, лоялност, промоция и маркетингови инвестиции.
Последният филм от поредицата „Междузвездни войни“ стана лентата, която най-бързо събра 1 млрд. долара. Това е и най-успешната продукция на Disney. Играчките по филма до момента са генерирали повече от 700 млн. долара приходи, посочва Brand Finance.
Производителят на играчки Lego слезе на втора позиция в списъка с марките, след като получи глоба от германски регулатори за опитите си да накара търговците на дребно да не свалят цените на продуктите ѝ. Освен това компанията отказа да продаде на Ай УейУей конструктори, които той искаше да поръча и да използва за следващото си произведение. Китайският артист нарече това „акт на цензура“.
В топ 10 на най-силните търговски марки влизат компании като L'Oreal, Nike и Coca-Cola.
Brand Finance разграничава силата на марката от финансовата ѝ стойност, която също отчита. Apple остава най-високо оценената марка в класацията на Brand Finance със своите 146 млрд. долара, благодарение на успеха на iPhone 6. Google изпревари Samsung и зае второто място с 94 млрд. долара.
Brand Finance открои няколко китайски марки във връзка със силното им представяне. Сред тях е мобилното чат приложение на Tencent Holdings – WeChat, което увеличи стойността на марката си с 83% до 6,5 млрд. долара.
Volkswagen се оказа сред най-зле представящите се за годината. Репутацията на компанията понесе удар, свързан със скандала с емисиите, който разтърси компанията. Нетната стойност на марката намаля с 12 млрд. долара до 18,9 млрд. долара, обяви Brand Finance.