Амбициите на Ли са го превърнали във висок клас бизнесмен в Китай във време, в което много голяма част от милиардерите в страната са подложени на все по-голям контрол от страна на антикорупционната кампания на президента Си Дзинпин.
Колкото повече растеш в Китай, толкова по-уязвим ставаш, особено с еднакво силните конкуренти, коментира Дин Сюели, професор по социални науки в Хонконгския университет по наука и технологии. „Да управляваш връзките си е най-важното нещо за управляването на бизнеса“, допълва той.
"Нежно влияние"
Бизнесът на Ли е добре съобразен със собствените цели на президента Си Дзинпин, който иска да насърчи услугите и вътрешното потребление, както и да разшири китайското „нежно влияние“ чрез изграждането на филмова и медийна индустрия за публики както в страната, така и в чужбина. "Правителството влага много усилия и енергия в това“, коментира Ли.
Самият той е харесван и спечели влиятелни партньорства в Китай и в чужбина. Сред тези, които той смята за „много добри приятели“, са медийният магнат Рупърт Мърдок, баскетболната звезда Яо Мин и основателят на Yahoo Джери Янг, заедно с много други, споменати по време на едночасово интервю.
Алън Зимън, който изгражда комплекс за забавления на стойност 2,8 млрд. долара заедно със CMC в Шанхай, твърди, че Ли e “като част от моето семейство“. От своя страна изпълнителният вицепрезидент на Warner Bros, отговарящ за международните операции, Ричард Фокс го описва като „много ангажиран, много интелигентен и страхотен слушател“.
Ли започва своята кариера в медиите, след като завършва журналистика в Shanghai Fudan University. Тогава той получава работа в шанхайска телевизия като лайфстайл репортер. След това се занимава с документални филми, а до 32-годишна възраст успява да се издигне до президент на компанията майка SMG.
Езерото Комо
Ли си взе първата почивка от години миналото лято и отиде на езерото Комо в Швейцария, а в свободното си време чете сценарии и спортува.
Ли създава CMC с подкрепа от тогавашния си работодател SMG и Китайската банка за развитие, създавайки фонд от 2 млрд. юана. Една от първите му сделки е придобиването на дял от 53% от губещите канали на Star TV China на Рупърт Мърдок. Три години по-късно той придобива 100%.
Той обнови програмата, добавяйки „Гласът на Китай“ и предаване за местни таланти, направено по примера на „Американски идол“. Миналата година компанията генерира печалба от 100 млн. юана и продажби в размер на 2 млрд. долара, поне според твърденията на Ли.