Стартът на 2016 г. не беше никак лек. Глобалните пазари са изправени пред голяма нестабилност, а цените на петрола достигат дъна, каквито не са виждани от 12 години. Въпреки това не всичко е толкова лошо, заяви главният изпълнителен директор на компанията за суперяхти Sunseeker Фил Попъм пред Bloomberg.
Яхтите на компанията бяха включени в четири от филмите за Джеймс Бонд и ще продължават да се появяват в тях, ако Sunseeker успее да запази тенденцията.
“Въпреки световната рецесията светът става все по-заможно място”, коментира Попъм по време на 2016 London Boat Show, посочвайки, че основните клиенти на Sunseeker са най-богатите хора в света. “Има все повече и по-заможни хора, които обожават тези марки”.
Компанията очаква 20% ръст на клиентската си база между 2016 и 2020 г.
С цената си от 32 млн. долара, новата яхта Sunseeker 131 беше най-скъпата на тазгодишното шоу, което приключи в неделя. Близо 40-метровата яхта разполага с палуби от полирано дърво, бели кожени дивани и прозорци от пода до тавана. Тя има три палуби, дневна, отделен кът за хранене и коктейл бар. Още преди лентата да бъде отрязана в Лондон, пет такива яхти са били продадени.
Sunseeker, мажоритарен дял от която има най-богатият човек в Китай Уан Дзиенлин, успя да спре загубите, с които повечето луксозни марки се сблъскаха миналата година заради забавянето на китайската икономика. Фирмата постигна този резултат благодарение на факта, че се фокусира върху азиатските потребители.
В първите три дни на шоуто Sunseeker International получи поръчки за повече от 19 млн. долара. През 2016 г. компанията планира да пусне два допълнителни модела. Главният изпълнителен директор на Sunseeker твърди, че компанията я очакват добри времена. Това е в противоречие със случващото се с конкурентите Princess и Fairline, които миналата година обявиха планове за преструктуриране и съкращаване на работни места.
Попъм твърди, че въпреки че тези яхти не са за всички, онези, които ги купуват знаят, че това “не е импулсивна покупка”. Sunseeker Обича да се фокусира върху работата с клиенти в по-дълъг период от време, така че те да имат време да изберат своята яхта, коментира главният изпълнителен директор. По думите му това не е никак кратък процес, а много обвързан с емоциите, търсене на нещо уникално.