Lego все по-успешно продава конструктори на момиченца. За датския производител на играчки това е цел, която преследва от дълго време, пише в свой анализ Wall Street Journal.
Въпреки че комплектите Lego от 50-те и 60-те години бяха създадени като унисекс играчки, момичетата, които са близо половината от потенциалния пазар на компанията, отдавна смятат Lego за момчешки играчки. Предишните опити за приспособяване на конструкторите към момичешките вкусове обаче се превърнаха в множество провали.
Последната линия от комплекти за момичета, пусната през 2012 г. и известна като Lego Friends, се оказа доста спорна, след като феминистки групи обвиниха компанията в затвърждаване на половите стереотипи чрез пускането на розови конструктори - салони за красота и магазини за домашни любимци. Но ръководителите на Lego твърдят, че Lego Friends, която първоначално е замислена като временен проект, се е превърнала в добър източник на приходи и сега е част от перманентната колекция от играчки на компанията.
“Направихме толкова много проучвания и тестове при момичетата, че вече не се съмняваме в самия продукт”, коментира старши мениджърът по дизайна Бенедикт Шинкел Стамп.
Lego не отделя резултатите на Lego Friends от общите си приходи, които достигнаха 14,2 млрд. датски крони (2,08 млрд. долара) през първата половина на годината. И все пак според компанията за проучвания NPD Group пазарът за момичешки конструктори в САЩ и в основните европейски страни е нараснал тройно до 900 млн. долара през 2014 г. от 300 млн. долара през 2011 г., което до голяма степен се дължи на комплектите Lego Friends. От своя страна датската компания твърди, че делът на момичетата сред децата, които си играят с Lego, е бил под 10% преди пускането на Lego Friends, но след това се е увеличил рязко.
На обвинението, че подхранват стереотипите, ръководителите на Lego заявяват, че въпреки че старите комплекти за момичета са се провалили, защото не са били достатъчно предизвикателни, новите изискват много повече инженерен усет от класическите конструктори.
“Това е истински конструктор”, твърди директорът по дизайна на Lego Росарио Коста.
Успехът на Lego в достигането до момчетата и момичетата съпътства нарастването на успеха на нейните лицензирани продукти. Всичко това може да помогне на компанията, основана от дърводелец по време на Голямата депресия, да изпревари Mattel и да се превърне в най-големия производител на играчки по приходи.
Годфред Кърк Кристиансен, син на основателя на Lego Оле Кирк Кристиансен, през 1963 г. решава, че пластмасовите конструктори на компанията трябва да бъдат насочени както към момченцата, така и към момиченцата. Но вместо това комплектите се превръщат в любима момчешка играчка. Компанията се фокусира върху своите клиенти от мъжки пол, предлагайки играчки със супергерои и бойни машини, като почти елиминира момичетата от рекламите. В тях започнаха да се появяват предимно момчета с бащите си.
“Момичетата получиха посланието, че Lego не е за тях”, коментира Елизабет Суит, социолог в Университета на Калифорния. Тя остава критично настроена към компанията. По думите ѝ розовите комплекти може да привлекат повече момичета към конструкторите, но те все още изпращат ясно послание, че момичетата фундаментално не са толкова способни колкото момчетата, когато става дума за конструиране.
преди 8 години отговор Сигнализирай за неуместен коментар