През пролетта Avon Products започна стратегически преглед на своя бизнес, а тази седмица главният изпълнителен директор на компанията Шери Маккой успя да сключи реална сделка, в рамките на която козметичната компания ще продаде по-голяма част от своя губещ пари бизнес в Северна Америка, пише Wall Street Journal в свой анализ.
Споразумението с Cerebrus Capital Management, която инвестира 435 млн. долара в Avon, за да се сдобие с по-голямата част от северноамериканския ѝ бизнес и ще даде други 170 млн. долара за отделянето на компанията, дава на Маккой повече време да създаде изпълним план за останалите операции на Avon.
“Силно вярваме, че това партньорство ще промени пътя, по който върви компанията“, коментира Маккой в четвъртък.
Без финансовите си проблеми в САЩ Avon може да позиционира своите международни операции така, че да ускори растежа си в сегменти като този с продукти за красота, обясни тя.
Бизнесът на компанията в Северна Америка носи около 15% от продажбите ѝ.
Сделката включва и промени в борда на директорите. Петима от тях ще бъдат заменени, като човек от Cerberus ще стане председател на Avon. Двама други висши мениджъри от компанията ще получат места в борда, който включва общо 11 души. Този ход може да направи главния изпълнителен директор уязвим, защото по-лесно ще може да бъде отстранен.
57-годишната Маккой се бори неуспешно за съживяването на Avon след като пое поста преди три години и половина. От издигането ѝ на тази позиция цената на акциите на компанията спадна с 81%, а в четвъртък се сви с 6 цента до 4,03 долара.
Някои бивши служители и анализатори от Wall Street са разочаровани от това, което описват като липса на ясна корпоративна стратегия. Маккой пък преди време е заявила: „Не мога да ви кажа каква е ясната стратегия – тя е различна за всеки пазар“, твърди един от бившите ръководители на компанията.
Сделката, която компанията очаква да приключи през следващите месеци, ще направи Cerberus най-големия акционер в Avon, с дял от 16,6%. Освен това тя ще притежава 80,1% от бизнеса на фирмата в Северна Америка.
Маккой, която беше част от ръководството на Johnson & Johnson преди, знаеше малко за модела на директни продажби на Avon, когато стана част от екипа ѝ през април 2012 г. Avon разчита на голяма мрежа от 6 млн. представители, които продават гримове и други продукти предимно на жени.
Когато Маккой се озова начело на компанията, продажбите вече бяха започнали да спадат, а ръководството искаше нов главен изпълнителен директор, който да даде свежи идеи за бизнеса, твърди източник, запознат с въпроса.
Скоро след като Маккой стана част от Avon някои от директорите я окуражиха да потърси съвет за директните продажби от нейния предшественик Андреа Юнг, посочва друг източник, запознат с темата.
„Тези отношения така и не се установиха“, допълва той.